Page 53 - Book Barandeie Har Monazereh Bash
P. 53
فؤل دوم :ا داسات ،نه (فقط قایق 31 /
هدتن و اای هم ای ن یر ااشن .در فؤل اعی ی ،مین نحیوۀ بهتیرین اسیتفاد از قیایق را
برای ساختن است لهای اوی توویح خواهم داد.
تی وات ی کیه قیایق خ یود را ایه ییر کامیل در اختیییار داوییی ،ای ون اویافه کییردن
ا داسیات ،هییچ تی ریری نمواهنی داشی .پیاتوس نیهتنهیا در ت ریرگیذاری بیر مما ی از
لوگوس جلوتر اس ،الکه شای بهترین را برای ارائه لوگوس اه مما ی ،ایهوسییله پیاتوس
ااش .پاتوس وسیلۀ ای ال برای این کار اس .
هوه های ا ی نهان م ده که اگر اتوانی اه ا داسیات مما یان خیود دسی
یابی ،ا تماًال موفق خواهی ش تا افکار انها را هم اهدس اووی .
علم قانعسازی
یادتیان هدی کیه سیریال اصیل سات ا تا را تماشیا می کردیی ؟ ا یل از اینکیه دن الی هها و
اسپ نا فها بیاینی ؟ در ان سیریال دو شمؤیی اصیل وجیود داشیتن :فرمانی اسیپان،
ولکان فو قمن ق و فراعقلان و کا تان کرن ،اندیان خیون رم و عؤی .ادییاری از میا،
وات که سمنران یا ارائهای اماد م کنیم ،درنهای وویکیرد اسیپان را داوییم .بیر قیایق،
امار و داد ها تمرکز م کنیم ،در ال که وااعا اایی ووش کا تیان کیرن را در ی ا ییریم
و درخواست عا ف از مما ان خود داشته ااشیم.
چرا وانمود کنیم که ملل ولکا نها هدتیم وات که نیدتیم؟ ما اندیا نهایی هدیتیم کیه
ایه واکن هیای غرییزیمیان تکییه می کنییم ایه ا داسیات ،عوا یف و غرایزمیان .و ایین
مدئله تنها در دنیای علم تمیل جیاری نیدی ،الکیه در دنییای علیم وااعی هیم وجیود
دارد.
در سی یالهای اخیی یر ،شیییواه فزاینیی ای از دنیی یای عؤ شناسی ی و ووانشناسی ی
شناخت نهان م دهن که رفتار و ااورهای میا بیهیتر از ا داسیات مهیااه کا تیان کیرن
ت ریر گرفته اس تا من ق و عقلانی مانن اسپان .ا داسات ما تؤمی مگیریهای میا را
ایه ووشهیای ممتلیف متی رر می کننی .اینکیه چقی ر سیری ،ییا کنی تؤیمیم می گییریم و
همچنین ،اینکه چق ر اادر اه یاداوری قایق و اراام در ین تؤمیمگیری هدتیم .ایین
امییر ایه یر ناخودا گیا ووی میا تی ریر می گذارنی .ایهگفتیۀ استراتهیدی برنی داگیلاس ون