Page 51 - Book Barandeie Har Monazereh Bash
P. 51
فؤل دوم :ا داسات ،نه (فقط قایق 03 /
چه نمواهی ،قایق دووا نم گیین ،اما در دنییای منیایر ،ایین ییر نیدی .هرکدی کیه
تلاش کرد اس تا نظر ی دوس را تغی ر ده و هیچکجا اه نتیجه نرسی اسی ،ایین
نکته را اهخیبی یاد گرفته اس .ممکن اس تمام قایق خود را در دس داشته ااشیی ،
اسیت ل کیه غیراابیل ملیه اسی ،امیا هییچ تی ریری ن یذارد .میردم سرسیم ،محتیاط،
واکنه ،خدته ،مغرور و از تغی ر ترسان هدتن همه ای نها اه یر همزمان.
بیش ،قایق اه هیچی از این ا داسات اهمی نم دهن ،اما این نکتیه را هیم
در نظر ا یری :ا داسات ما اهن رت اه قایق اهمی م دهن .
اگر می خواهیی در یی احیث یروز شییی ،یی مما ی را ایان ،کنیی ییا یی ارائیه و
هینهاد ا هیی کیه وااعیا کدی را متقاعی کنی ...تنهیا قیایق کیاف نمواهنی بیود .بیرای
اینکه مردم را اهسم خود اکهی ،اای س شیی که انها اهمی ا هن .
شما اه قایق ،اراام و است لهای محکم نییاز داویی ،امیا همچنیین ،ایه وویکیردی
نیاز داوی که هزاران سال هم وجود داشته اس شما اای اه ال مردم توجه کنیی ،
نه فقط اه ذهن ا نها.
پاتوس ،مسیر اصلی است
ارسی و در ادییاری از ایین موویوعات هیتاز بیود .در اریر برجدیت هاش ایهنیام «هلاغا » کیه
بی از دو هزار سال منتهر شی ،فیلدیوف یونیان سیه ووش اصیل را معرفی کیرد کیه
یی گیینی می توانی بیرای جلی توجیه مما ی اسیتفاد کنی .او ای نهیا را سیه ار یات ییا
«ال وهای» اانام نامی :ایتوس ،پاتوس و لوگوس.
است ل اهوسیله ایتوس اه «شمؤی » و «اعت ار » گیین تکیه دارد .کلمیه «اخیلاق»
کیه در زایان فارسی ایهمعنیای اصیول رفتیاری اسی ،از ایتیوس گرفتیه شی اسی .ارسی و
م گیی که «اانام اهوسیله شمؤی شمص گیین انجام م شود ،واتی کیه سیمنران
اهگون های ایراد م شود که ما او را معت ر م دانیم» .زمان که ی زش اه تمؤیص خیود
اسیتناد می کنی « -شیما اایی واکدین بزنیی .مین زشیک هدیتم کیه سیالها در ایین زمینیه
تحقیق کرد ام و م دانم که ایمن اس » -این است ل م تن بر ایتوس اس .
است ل اهوسیله پیاتوس ایه ا داسیات اندیان میا ماننی تیرس ،خهیم ،شیادی و غییر