Page 51 - Book Barandeie Har Monazereh Bash
P. 51

‫فؤل دوم‪ :‬ا داسات‪ ،‬نه (فقط قایق ‪03 /‬‬

‫چه نمواهی ‪ ،‬قایق دووا نم گیین ‪ ،‬اما در دنییای منیایر ‪ ،‬ایین ییر نیدی ‪ .‬هرکدی کیه‬
‫تلاش کرد اس تا نظر ی دوس را تغی ر ده و هیچ‌کجا اه نتیجه نرسی اسی ‪ ،‬ایین‬
‫نکته را اهخیبی یاد گرفته اس ‪ .‬ممکن اس تمام قایق خود را در دس داشته ااشیی ‪،‬‬
‫اسیت ل کیه غیراابیل ملیه اسی ‪ ،‬امیا هییچ تی ریری ن یذارد‪ .‬میردم سرسیم ‪ ،‬محتیاط‪،‬‬

            ‫واکنه ‪ ،‬خدته‪ ،‬مغرور و از تغی ر ترسان هدتن همه ای ‌نها اه یر همزمان‪.‬‬
‫بیش ‪ ،‬قایق اه هیچی از این ا داسات اهمی نم دهن ‪ ،‬اما این نکتیه را هیم‬

                   ‫در نظر ا یری ‪ :‬ا داسات ما اهن رت اه قایق اهمی م دهن ‪.‬‬
‫اگر می خواهیی در یی احیث یروز شییی ‪ ،‬یی مما ی را ایان‪ ،‬کنیی ییا یی ارائیه و‬
‫هینهاد ا هیی کیه وااعیا کدی را متقاعی کنی ‪ ...‬تنهیا قیایق کیاف نمواهنی بیود‪ .‬بیرای‬

          ‫اینکه مردم را اهسم خود اکهی ‪ ،‬اای س شیی که ان‌ها اهمی ا هن ‪.‬‬
‫شما اه قایق‪ ،‬اراام و است ‌لهای محکم نییاز داویی ‪ ،‬امیا همچنیین‪ ،‬ایه وویکیردی‬
‫نیاز داوی که هزاران سال هم وجود داشته اس شما اای اه ال مردم توجه کنیی ‪،‬‬

                                                            ‫نه فقط اه ذهن ا ‌نها‪.‬‬

                       ‫پاتوس‪ ،‬مسیر اصلی است‬

‫ارسی و در ادییاری از ایین موویوعات هیتاز بیود‪ .‬در اریر برجدیت ‌هاش ایهنیام «هلاغا » کیه‬
‫بی از دو هزار سال منتهر شی ‪ ،‬فیلدیوف یونیان سیه ووش اصیل را معرفی کیرد کیه‬
‫یی گیینی می توانی بیرای جلی توجیه مما ی اسیتفاد کنی ‪ .‬او ای ‌نهیا را سیه ار یات ییا‬

                                    ‫«ال وهای» اانام نامی ‪ :‬ایتوس‪ ،‬پاتوس و لوگوس‪.‬‬
‫است ل اهوسیله ایتوس اه «شمؤی » و «اعت ار » گیین تکیه دارد‪ .‬کلمیه «اخیلاق»‬
‫کیه در زایان فارسی ایهمعنیای اصیول رفتیاری اسی ‪ ،‬از ایتیوس گرفتیه شی اسی ‪ .‬ارسی و‬

 ‫م گیی که «اانام اهوسیله شمؤی شمص گیین انجام م شود‪ ،‬واتی کیه سیمنران‬
‫اهگون ‌های ایراد م شود که ما او را معت ر م دانیم»‪ .‬زمان که ی زش اه تمؤیص خیود‬
‫اسیتناد می کنی ‪« -‬شیما اایی واکدین بزنیی ‪ .‬مین زشیک هدیتم کیه سیال‌ها در ایین زمینیه‬

        ‫تحقیق کرد ‌ام و م دانم که ایمن اس » ‪ -‬این است ل م تن بر ایتوس اس ‪.‬‬
 ‫است ل اهوسیله پیاتوس ایه ا داسیات اندیان میا ماننی تیرس‪ ،‬خهیم‪ ،‬شیادی و غییر‬
   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56