Page 104 - Book Harf Bartar Koli
P. 104

‫حرفِ برتر؛ روایتی از ربع قرن فعالیتهای سازمان دانشجویان ایران‬  ‫‪102‬‬

‫محیط اداره بهعنوان مدیر و یا در سطح کلانتر بهعنوان مدیرکل سازمانهای منطقهای و کشوری‪ .‬از‬
 ‫درون سازمان باید افراد توانمندی در حد نمایندة مجلس پرورش یابد‪ .‬این دغدغهمندی مهم است‪.‬‬
‫یکی دیگر از اتفاقاتی که در زمان دکتر حبیبی در سازمان رخ داد‪ ،‬ایجاد صندوق قرضالحسنه‬

                                                                           ‫دانشجویان بود‪.‬‬
‫در دورة مدیریت بنده اتفاقی که رخ داد ایجاد باشگاه دانشجویان حامی محی ِطزیست و منابع‬
‫طبیعی بود‪ .‬دورة من دوران ثبات بود‪ .‬آقای کاظمی یک کار خوبی که انجام داد از تجربۀ آقای‬
‫فریدزاده در اجرای پروژههای بزرگ استفاده کرد‪ .‬مثلاً مسابقۀ مناظره زمانی داخل کلاسها برگزار‬
‫میشد‪ ،‬تبدیل شد به مسابقهای که در یک سالن چندصدنفری برگزار میشد و مسئولین هم حضور‬
‫داشتند و پخش تلویزیونی میشد‪ .‬از تجربۀ آقای فریدزاده در اجرای برنامهها با تبلیغات خیلی خوب‬
‫استفاده کرد و این باعث شد که کارهای سازمان دانشجویان بیشتر دیده شود‪ .‬کار دیگری که آقای‬
‫کاظمی انجام داد و به نظرم اقدام خوب و بجایی بود و این ضعف از زمان دکتر فاتح تا دورة بنده هم‬
‫وجود داشت و حتی در کلیت برنامۀ جهاد هم بود‪ ،‬این بود که برنامههای ما در هیچ مرجع قانونی‬
‫ثبت نشده بود! ما در شورای فرهنگ عمومی کشور عضو بودیم‪ ،‬ولی هیچکدام از برنامههای‬

                                      ‫جهاددانشگاهی در شورای فرهنگ عمومی مصوب نیست!‬

                                                  ‫این موضوع کوتاهی و قصو ِر خودِ جهاد نیست؟!‬

‫بله‪ ،‬کمکاری جهاددانشگاهی و عدم دوراندیشی بود‪ ،‬ولی آقای کاظمی این کاستی را درست کرد‪.‬‬
‫مسابقۀ مناظره را در شورای فرهنگی دانشگاههای کشور تصویب کرد و حالا مناظره جزء برنامههای‬

                                  ‫تقویمی وزارت علوم بود و این اقدامِ خیلی مهم و مناسبی بود‪.‬‬
‫پس از آن جهاد میتوانست از رئیس دانشگاهها برای برگزاری مناظره سالن و فضا درخواست کند‪.‬‬
‫کار دیگری که آقای کاظمی و فریدزاده و سعید بابائی و تا حدی هم بنده خوب انجام دادیم و در‬
‫دورههای قبل خوب انجام نشده بود‪ ،‬مستندسازی مداوم بود‪ .‬یعنی شما از دورة سعید بابائی به بعد‬
‫مستندسازی مستمر را شاهد هستید و برای هر برنامهای یک کتابچه تهیه شد‪ .‬حتی مشخص است‬
‫که چه کسی در برنامهها نقش داشته و یا کدام دانشگاه نقش نداشته و کمکاری کرده است‪ .‬حتی در‬
‫برخی برنامهها اشاره کردیم که نمایندة کدام دانشگاهها حضور داشتند‪ .‬اینکه تصمیم بگیریم‬
‫شبکهسازی کنیم‪ ،‬امکان این شبکهسازی بالقوّه وجود دارد‪ .‬ما در سازمان یک دفتر تلفن داشتیم که‬
‫اگر خدای ناکرده سازمان آتش میگرفت‪ ،‬همۀ ما موظف بودیم از آن دفترچۀ تلفن حفاظت و نگهداری‬
‫کنیم‪ .‬در آن دفترچۀ تلفن شماره تماس بیش از هزار دانشجو بود که هرکدام به قول خودمان‬
‫دانشجوهای فولدری! بودند و هرکدام خودشان سرتیم و سرشاخۀ ارتباط با تعداد زیادی دانشجوی‬
   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109