درباره جشنواره ملی طرح ها، پایان نامه ها و رساله های دانشجویی کاربردی کارفرما محور امیر کبیر

 جشنواره پایان نامه های کاربردی و کارفرمایی مطالعات تعامل صنعت و دانشگاه و جلسات هم اندیشی اتاق فكر ارتباط صنعت و دانشگاه، جهاد دانشگاهی استان البرز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز که بر اساس روش ارزیابی مشارکتی (PA) انجام شده است، نشان داده است شکاف عمیق اهداف و برنامه‌ها و فقدان گفتمان مشترک بین دانشگاه و صنعت موجب شده است که از ظرفیت‌های یکدیگر بی‌بهره بمانند درحالی‌که هر دو طرف اعتقاد دارند، هم صنعت و هم دانشگاه از ارتباط با یکدیگر منتفع می‌گردند و از طرفی هم هریک به‌تنهایی از انگیزه‌هایی برای ایجاد ارتباط با یکدیگر برخوردار هستند ولی به علت نبود بستری مناسب و فراگیر و ساختار نهادی، از قابلیت‌ها و توانمندی‌های همدیگر بي بهره مانده‌اند. 

بر اساس نتايج مطالعات، لازم است نهادسازي انجام پذیرفته و میدان حضور و ظهور پایان نامه­ها و طرح ها، براي كاربردي شدن در صنعت و جامعه طراحی و ایجاد گردد و بايد طرحي نو درانداخت و تقاضاهاي جامعه و صنعت را به دانشگاه شناساند. لذا طرح جشنواره ملی طرح ها و پایان نامه­های کاربردی و کارفرمایی با هدف پلی ارتباطی، که این شکاف را به هم متصل کند، طراحی شده است و در همین راستا در طول سه سال در اتاق فکر ارتباط صنعت و دانشگاه و با حضور نماینده های هر دو طرف، در چندین جلسه هم اندیشی مورد بحث قرار گرفته است. بر اساس نتایج این مطالعه، این جشنواره می تواند نقش یک نهاد و ساختار را به عهده داشته باشد. جهاد دانشگاهی استان البرز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با همکاری همه‌ی ذی­نفعان (صنعت-دانشگاه-مراکز تحقیقاتی جامعه و دولت) راهبرد کاربردی کردن و کارفرمایی کردن طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی و پروژه‌های پژوهشی را با اولویت نیاز محور بودن در جهت بهبود محیط کسب‌وکار با ایجاد یک جشنواره ملی فراگیر در دستور کار قرار داد.   كليد واژه: دانشگاه، صنعت،پایان نامه کاربردی، پایان­نامه كارفرمايي. کاربردی: منظور آن است که هر طرح و پایان نامه می بایست در خارج از محل تهیه، کاربرد روشن برای مؤسسه حقیقی وحقوقی داشته و دقیقا در طول کار علمی و پژوهشی در تعامل و ارتباط مستقیم باشد. خود محقق و دانشجو تقاضا همکاری را، راسماً به مؤسسه و بنگاه ارائه نماید و تقاضا ی همکاری نماید یا تقاضای بازار را شناسایی، توانمندی خود عرضه نماید درهر صورت کاربرد آن مشخص می شود. کارفرمایی: منظور از کارفرمایی این است بسیاری از مؤسسات و بنگاه­ها و دستگاه­ها، نیازها و ضرورت های خود را به صورت رسمی و غیر رسمی اعلام می نماید و حاضرند در قبال یک کار علمی و پژوهشی هزینه های لازم را پرداخت نمایند. 

برگزارکننده: جهاددانشگاهی واحد البرز
شروع رویداد: 1399/7/1
پایان رویداد: 1399/10/20

QRCode رویداد
نظر شما در خصوص رویداد
تماس با ما

کرج - مهرشهر - بلوار ارم -نبش خ صد غربی - اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز 

روابط عمومی اتاق بازرگانی - سرکار خانم فتحی زاده  

شماره تماس: 02154401000

کرج-رجایی شهر - خ دوم غربی- پلاک 26- دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی واحد استان البرز 

روابط عمومی جشنواره ملی امیر کبیر- سرکار خانم رشنوادی 

شماره تماس: 02634455975

کرج - حصارک- میدان دانشگاه- دانشگاه خوارزمی- ساختمان مرکزی - ط همکف - دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز

شماره تماس: 02634505151

 

 

ثبت نظر در خصوص رویداد
متن پیام
ثبت نظر
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.238.142.134 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403