دکتر محمدرضا فتحی رئیس دپارتمان ادب و سخنوری سازمان جهاددانشگاهی هم در این مراسم با اشاره به جایگاه هنری والای استاد گلستان فر گفت: شعر گلستان فر رویاهای قشنگی را به تصویر می کشد، شعری که سهل و ممتنع است با زبان ساده بیان شده، اما مفهومی عمیق را به مخاطب انتقال می دهد.
وی افزود:گلستان فر در این انتقال معنا، به سبک شعری خاصی پایبند نیست و در سبک شناسی از «سبک تلفیقی» بیشتر استفاده می کند و به دنبال مضمون و معناست و مضمون و معنای مورد نظر را در هر قالب و سبکی که نیاز باشد پیاده می کند.
وی افزود: گلستان فر سادگی و صمیمیت و دوستی را در ویترین ذهن خود قرار داده و در زمانی که شعر را به صورت کلاسیک می سراید از زبان شعر «قدیمی» و در شعر نو در معنا و لفظ به روز شعر می سراید.
فتحی گریزی هم به هنر روزنامه نگاری گلستان فر زد و او را روزنامه نگاری متعهد به مردم و آرمان های فکری مردمی دانست .
وی افزود: در مجموعه آثار گلستان فر پرداختن به بزرگان ادب پارسی چشمگیر است و به عنوان نمونه در کتاب «بر بلندای بیستون» که برای استاد بهزاد نوشته یا کتاب «فرزانه فرزند فردوسی» به استاد کزازی می پردازد و یا برای افرادی چون جعفر درویشیان، ابوالقاسم لاهوتی و ... آثاری خلق کرده است.
وی افزود: از جمله کتابهای دیگر گلستانفر می توان به «بیستون غزل»، «در جستجوی آن واژه مقدس »،«نگاره های ماندگار» و... اشاره نمود.
وی افزود: استاد گلستان فر دستی بر آتش هنر عکاسی هم داشته و مجموعه آثاری هم از تصاویر بزرگان ایران و کرمانشاه ثبت نموده که این توفیق به سبب مراوده با دوستان ادب و هنر پارسی بوده و عکس های نفیسی در مجموعه کتاب هایی چون «حافظ این حال عجیب» به یادگار گذاشته است.
استاد صمد امیریان از اساتید و پژوهشگران حوزه ادبیات هم در این مراسم با تاکید بر تکرار ناپذیری شاهنامه گفت: تاکنون در ادب پارسی اثری چون شاهنامه نیامده است و در داستان های شاهنامه شیوه زیست مردم ایرانشهر در سالیان دور با هنرمندی به تصویر کشیده شده است.