شکل گیری گفت و گوی آزاد در جامعه علمی با فناوری کرسی‌های آزاداندیشی

شنبه, 13 خرداد,1402

شکل گیری گفت و گوی آزاد در جامعه علمی با فناوری کرسی‌های آزاداندیشی

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی،  حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیام ویدیویی به یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان ایران» جهاددانشگاهی اظهار کرد: کرسی های آزاد اندیشی یکی از فناوری‌های نرم اجتماعی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته‌اند که نسل جوان و نسل دانشگاهی با هم به گفتگو و مباحثه بپردازند. 

وی افزود: این طرح بسیار مهم و ارزشمند است و جایگزین مناسبی برای گفتگوهای تنش زا، غیراخلاقی و غیر منطقی خواهد بود. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد:  فناوری کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند با رعایت اخلاق و منطق، گفتگوی آزاد را در جامعه علمی شکل دهد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به این که سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی، این طرح ارزشمند و اثربخش را در ۱۱ سال متوالی و در راستای پاسخ به منویات مقام معظم رهبری اجرا و مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران و نشان خواجه نصیرالدین طوسی را آغاز کردند،  گفت: تشکیل 387 تیم با مشارکت 31 واحد دانشگاهی کار بسیار ارزنده‌ای است و از رییس جهاددانشگاهی، مسئولان برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشجویی تشکر کنم. 

وی افزود: در مناظره‌ها، جلسات علمی و منطقی خیلی خوبی برگزار می شد که اساتید در ارزیابی مشغول این فعالیت شدند و هم خود دانشجویان موضوعات را انتخاب می‌کردند و با هم به عنوان موافق و مخالف مباحثه می کردند. بنده در بعضی جلسات حضور داشتم، انصافا جلسات عالی، منطقی و علمی برگزار می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان اظهار کرد: توصیه می شود، به برگزاری مسابقات به صورت استانی و منطقه ای و کشوری بسنده نشود و برنامه مستمری در سطح کشور ، دانشگاه ها و حوزه های مختلف و در طول سال برگزار شود که قطعا می تواند مفیدو موثر واقع شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.145.23.123 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403