همراهی با جهاد دانشگاهی برای برگزاری بهتر مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

شنبه, 13 خرداد,1402

همراهی با جهاد دانشگاهی برای برگزاری بهتر مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، دکتر رضا فریدزاده، رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آیین اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: در راستای مطالبه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۱ (مبنی بر نیاز جامعه به ترویج کرسی‏‌های آزاداندیشی و برگزاری مناظره‌های قانونمند توأم با امکان داوری)، مسابقات ملی مناظره دانشجویان از سال ۱۳۹۰ در جهاد دانشگاهی آغاز شد.
وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۰ نزدیک به ۱۰ سال، مطالبه رهبری زمین ماند، گفت: این مسابقات ۱۱ دوره در شرایط متفاوت سیاسی و اجتماعی ادامه پیدا کرده است و هیچ اتفاقی نتوانسته جلوی برگزاری آن را بگیرد.
رییس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ۳۸۷ گروه دانشجویی از 23 استان و 8 دانشگاه استان تهران، با یکدیگر به رقابت پرداختند و ۵۸ تیم به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند که در ۴ منطقه با حضور ۵۸ تیم، مسابقات منطقه‌ای برگزار شد. 12 تیم به مرحله کشوری رسیدند و این مسابقات با کیفیت خوب برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه در برخی استان‌ها مشکلاتی بود، ولی مسئولان استان‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشتند، گفت: از اینکه تمام دانشجویان، گفت‌وگو با نظرات موافق و مخالف را انتخاب کردند، تشکر و قدردانی می‌کنم. از حامیان برگزاری این مسابقات به ویژه وزارت علوم که امسال به طور ویژه از این رویداد حمایت کرد، همچنین از همکاران و مسئولان جهاد دانشگاهی و دکتر باصولی، رییس دانشگاه علم و فرهنگ که میزبان این مسابقات بود، تشکر می‌کنم.
دکتر فریدزاده از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان برگزیده سال‌های قبل که در برگزاری این مسابقات شرکت داشتد، همچنین از دکتر بذر افکن، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران، دکتر گنجی و از ریاست جمهوری که پیامی را به یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران ارسال کردند، تشکر کرد.
وی ادامه داد: خواهش دارم این مطالبه رهبری را نگذارید روی زمین بماند و همه بخش‌ها به کمک جهاد دانشگاهی بشتابند تا در دوره‌های بعدی، این مسابقات با کیفیت بهتری برگزار شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 44.204.218.79 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 09 فروردین,1403