کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها لازمه جذب سرمایه‌گذار برای آن‌ها است

شنبه, 07 خرداد,1401

کاربردی بودن پایان‌نامه‌ها لازمه جذب سرمایه‌گذار برای آن‌ها است

سجاد قاضی، موسس مدرسه عالی ارتباطات آریامن و داور مرحله استانی ششمین دوره مسابقه ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای که اردیبهشت‌ماه سال جاری در استان گیلان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان بیان کرد: نکته‌ای که برای من جالب توجه بود، این است که این حجم از پایان‌نامه‌ها که در دانشگاه‌ها وجود دارد و توسط دانشجویان ارائه می‌شود، قرار است چه کاربردی در جامعه داشته باشد؟.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقه کمک می‌کند پایان‌نامه‌هایی که می‌توانند قابلیت کاربردی شدن داشته باشند، یا تاثیر مطلوبی بر کیفیت زندگی مردم در جامعه ایجاد کنند، از طریق همین ارائه‌ها شناسایی و معرفی شده و زمینه جذب سرمایه‌گذار برای آن‌ها فراهم شود. در همین راستا می‌توان سازمان‌هایی را پای کار آورد تا تاثیر بسزایی در اجرای پایان‌نامه و ایجاد اشتیاق بیشتر در دانشجویان داشته باشد.

قاضی با بیان این‌که باید این فضا را توسعه داده و این اشتیاق را در دانشگاه‌ها به وجود آوریم، اظهار کرد: جهاددانشگاهی سبقه خوبی در این حوزه و حوزه‌های پژوهشی و اجرایی در زمینه فعالیت‌های علمی دارد. ولی این امر مستلزم این است که دانشجویان زیادی به این کار ورود کنند تا پایان‌نامه‌هایی که کاربردی هستند و می‌توانند خروجی بهتری داشته باشند را پای کار بیاوریم.

داور مرحله استانی ششمین دوره مسابقه ملی پایان‌نامه سه دقیقه‌ای در گیلان تصریح کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که ارائه پایان‌نامه باید به نحوی باشد که بتواند برای مخاطب جذابیت ایجاد کند. در این راستا دانشگاه‌ها باید نسبت به برگزاری آموزش‌های جامع برای دانشجویان در خصوص نحوه ارائه درست پایان‌نامه‌ها جهت جذب سرمایه‌گذار، اهتمام ویژه داشته باشند.

 

 

 

 

 

لینک خبر

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 13.59.36.203 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403