Page 98 - Book Barandeie Har Monazereh Bash
P. 98
/ 33برن ۀ هر منایر ااش
.5به چالش کشیدن اعتبار
در هر منایر ای ،هر سمنران که ی صیفحه از اریار ارسی و را خوانی ااشی ،می دانی کیه
اعت یار فیرد -تمؤیص ،مقیام و صیلا ی های او -مهیم اسی .ا نهیا از همیان ااتی ا ایه
اتوس خود استناد خواهن کرد.
جالی اینجاسی کیه اگیر یرف مقابیل تؤیمیم ا ییرد کیه ایه ایین اعت یار ملیه کنی ،
اغل اهعنوان ی خ ای من ق شناخته م شود خ ای «اعت اری» دایقا.
تفکیر عمیوم ایین اسی کیه من یق پهی یی اسیت ل درنهایی ،ایه مجموعیهای از
م ارن یا صلا ی ها ادت ن ارد .انابراین ،رد کردن ی است ل تنها اه این دلییل کیه
فرد ارائهدهن ان م ارن مناس را ن ارد ،ی اشت ا اس .
این نکته تا ی درس اس اگر کد فقط اه شواه ملموس ،قایق و امار بیرای
ار ات است ل خیود تکییه کنی ،امیا ایهمحیض اینکیه رایی شیما از مما ی امواهی ،ایه
اعت ار شمؤ او اعتماد کن ،او اه یر کامل در معرض مله اس .
مایکیل اسیتین ،متمؤیص دانهی اه الاغی ،میرز بیین اشیت اهات من قی و ایازی
منؤفانه را این یر توویح م ده :
رد کییردن مدییتقیم ادعاهییایی کییه وااعییا م ییرث شیی ان ،خ ییای من قیی
نید .اگر کد یی اسیت ل امیاری انتزاعی دوایارۀ اررامهی یی ووش
زشک خاص م یرث کنی ،شیواه او اایی ایهتنهیایی اابیل دفیام ااشی ،امیا
زمان که کد م گیی « :اعتماد کنی ،من زش هدتم» ،در این صییرت
هیم سیلام اخلاای او و هیم تاویمچی هاش در دانهیک زشیک کیاما ایه
مدئلۀ م رثش مربوط اس .
چه امواهیم و چه نمواهیم ،مما ان تقری ا همیهه اعت ار ی سمنران را اه می ارن
و صلا ی های او مرت ط م کنن .دلیل اینکه زشکان و دانهمن ان در پانی م در
همه جا بودن چرا ژنرالهای اازنهدته در پانلهای خ ری در مله ووسیه اه اوکراین
سییل ن میی کردنیی و چییرا وکییلا و اییهویییژ دادسییتا نهای هییین در یی دو محاکمییه
استیضاث ترام در رسانهها مؤا ه و نقلاول م شی ن .ایین افیراد ایهدرسیت ایهعنیوان
متمؤؤ یان در زمینی ههای خودشییان ش یناخته م ی شییون تمؤؤ ی مرب یوط ایه مووییوم