در کارگاه «حل مسئله» رویکردی نظاممند آموزش داده میشود که برای شناسایی، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات طراحی شده است. این رویکرد شناسایی مشکلات، تولید راه حل، سبکهای تصمیمگیری، پیادهسازی راه حلها و ارزیابی نتایج را شامل میشود. هدف از این کارگاه تقویت تفکر انتقادی، تصمیمگیری و مهارت های تحلیلی، تجهیز دانشجویان به ابزارهایی برای مقابله با چالشهای پیچیده در زمینه های مختلف است.
کارگاه «مدیریت زمان و برنامه ریزی» بر آموزش استراتژیهایی برای افزایش بهره وری شخصی و اولویت بندی کارها به طور مؤثر متمرکز است؛ موضوعاتی مانند سازماندهی فضای کار، اولویت بندی زمانی، تکنیکهای مدیریت زمان و مدیریت اطلاعات. انتظار میرود در این کارگاه، دانشجویان پایه محکمی در مدیریت موثرتر زمان خود داشته باشند که منجر به افزایش بهره وری و موفقیت در زمینههای شخصی و حرفهای میشود.
مدیریت استرس ابزار، استراتژی و تکنیکی است که دلهره را کاهش میدهد و تاثیرات منفی آن را بر سلامت ذهنی یا جسمی فرد کم میکند. در کارگاه آموزشی «مدیریت استرس» به شناخت استرس، اهمیت مدیریت استرس و چگونگی و روش آن میپردازیم.
در کارگاه «سخنرانی و ارائه مناسب» میآموزید که چگونه به طور مؤثر ایدههای خود را در محیطهای عمومی به اشتراک بگذارید؛ ساختار سخنرانی، مهارتهای ارائه دهی و کاهش اضطراب از جمله مباحث این کارگاه هستند. هدف این کارگاه، بهبود مهارتهای ارتباطی شخصی و حرفهای است و به افراد کمک میکند پیامها و ارائههای تاثیرگذار داشته باشند.
کارگاه «اصول کار تیمی» بر افزایش همکاری و کارایی در گروهها تمرکز دارد و موضوعات راهبردهای ارتباطی و حل تعارض را شامل میشود. کار تیمی، علاوه بر تمرکز بر روی هدف، نیازمند توجه به همکاران، نیازها، خواستهها، دغدغهها، توانمندیها و چالشها و ضعفهای آنها است. توانایی ایجاد یک تیم منسجم که بتواند با هم در جهت اهداف مشترک کار کند، هدف این کارگاه است.
کارگاه «رهبری و لیدرشیپ» بر توسعه مهارتهای لازم برای رهبری مؤثر در محیطهای مختلف سازمانی تمرکز دارد. شناخت سبک های مختلف رهبری و کاربردهای آنها، یادگیری بیان یک چشم انداز روشن و برقراری ارتباط موثر برای ایجاد انگیزه در دیگران و تصمیم گیری استراتژیک از موضوعات این کارگاه هستند.
کارگاه «ارتباط موثر» بر تقویت توانایی تبادل واضح و هدفمند ایدهها، افکار، نظرات، دانش و دادهها متمرکز است. ارتباط موثر وقتی اتفاق میافتد که هم فرستنده و هم گیرنده پیام از فرآیند ارتباط احساس رضایت کنند. این کارگاه شامل موضوعاتی مانند درک ارتباط، تکنیکهایی برای گوش دادن با دقت و پاسخ مناسب برای اطمینان از درک متقابل، نقش زبان بدن، حالات چهره و لحن صدا در انتقال پیام میباشد.