جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود

چهار شنبه, 12 اردیبهشت,1403

جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود

ایسنا/لرستان مدیر مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان گفت: اقوام ایرانی، جغرافیا، زبان، ادبیات و فرهنگ آنان سرمایه‌های اصلی انسانی، فرهنگی، طبیعی و اقلیمی ایران زمین هستند و ایران این میراث عظیم را ارج می‌نهد و قدر می‌شناسد.

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فراخوان جشنواره سراسری اقوام ایران زمین، بیان کرد: امسال برای چهارمین بار به قصد معرفی و پاسداشت این سرمایه‌های عظیم ملی و قومی جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود.

دبیر علمی چهارمین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین ادامه داد: در این جشنواره مرکز لرستان‌شناسی، معاونت فرهنگی دانشگاه لرستان، جهاد دانشگاهی واحد لرستان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بنیاد لرستان‌شناسی مشارکت دارند.

نوری با بیان اینکه چهارمین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» در لرستان ۲۵ اردیبهشت برگزار می‏‌شود، اضافه کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند مثل سال‌های گذشته بلکه بهتر از آنها در تحکیم هویت ملی و در عین حال در شناسایی گستره و عمق و تنوع زبان و ادبیات و فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره سراسری چند کارگروه دارد که از جمله آنها می‌توان به سه کارگروه اصلی و مهم آن یعنی علمی، هنری _ فرهنگی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: در بخش علمی آن که به عهده مرکز لرستان‌شناسی است و با مسئولیت این مرکز انجام می‌شود، چند سمینار علمی با موضوعاتی شامل تاریخ اساطیری لرستان، گردشگری و ظرفیت‌های آن در لرستان و زبان و ادبیات لرستان برگزار می‌شود، این در حالی است که تاکنون نیز چند کارگاه و برنامه ازجمله کارگاه آبشارهای لرستان و اردوی علمی آبشارشناسی توسط کمیته علمی جشنواره برگزار شده است.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 52.15.134.57 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 29 اردیبهشت,1403