کتاب مهم‌ترین و اثرگذارترین محصول یک جامعه است

چهار شنبه, 11 بهمن,1402

کتاب مهم‌ترین و اثرگذارترین محصول یک جامعه است

کتاب مهم‌ترین و اثرگذارترین محصول یک جامعه است

رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی وضعیت فرهنگی هر جامعه را میزان توجه آن جامعه به کتاب دانست و افزود: کتاب مهم‌ترین و اثرگذارترین محصول یک جامعه دانست و همه محصولات فرهنگی و هنری در یک کتاب اثر ریشه دارند.

حامد علی‌اکبرزاده گفت: هر میزان که به مطالعه و ترویج مطالعه و تامین و تجهیز مناطق محروم توجه کنیم به رشد و توسعه فرهنگی آن جامعه کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از ۱۳۵۹ تا به امروز فعالیت‌های ارزنده‌ای در ترویج مطالعه داشته است، افزود: طرح‌های فرهنگی ملی مختلفی با مشارکت دانش‌آموزان و دانشجویان اجرا شده است که یکی از این طرح‌ها پویش جمع‌آوری کتاب «رستا» است.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه دوره اول پویش «رستا» در سال ۱۴۰۰ در خوزستان اجرا شد، افزود: هدف از اجرای این پویش این است که با همکاری دانش‌آموزان و دانشجویان کتاب‌های مورد نیاز دانش‌آموزان در مناطق محروم تامین شود.

وی با بیان اینکه دور اول برگزاری این پویش با استقبال خیلی خوبی همراه بود، افزود: در این دوره در لرستان جهش بسیار خوبی را شاهد بودیم و برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این پویش‌ها در سایر استان‌ها نیز در دست اقدام است.

مطالعه موثر با رشد فضای مجازی مغفول مانده است

رئیس سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه با رشد بیش از حد فضای مجازی مطالعه موثر مغفول مانده است افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان از فضای مجازی اطلاعات دریافت می‌کنند؛ اما براساس آمارها و ارزیابی‌های به عمل آمده میزان مطالعه موثر پایین است و ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق معکوس شود.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.226.187.28 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: سه شنبه, 25 اردیبهشت,1403