برنامه فرهنگی حضور خلوت انس

دوشنبه, 13 آذر,1402

برنامه فرهنگی حضور خلوت انس

در مورخ 13 آذر ماه 1402، برنامه فرهنگی حضور خلوت انس به منظوری برقراری پیوند میان دانشجویان مسلمان خارجی شاغل در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی و به همت ستاد برگزاری مراسم برگزار گردید. در این مراسم دکتر شاهانی (ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی)  ضمن بیان اینکه ما مسلمانان فرهنگ مشترک داریم، مهمترین اشتراک فرهنگی ما اسلام و قرآن عظیم است و ما میدانیم که آینده روشن است و ان‌شاءالله با فرج حضرت صاحب الزمان این روشنایی را شاهد باشیم بدین مطلب اشاره داشتند که مرزهای جغرافیای نباید بین قلوب و دلها مرز بکشد، مواظب باشید که دشمنان بین دلهای ما مرزکشی نکنند.

همچنین در این مراسم  دکتر سلمان پور معاون سازمان امور دانشجویان ضمن ایراد سخن پیرامون آداب و فرهنگ های مشترک میان امت مسلمان خطاب به دانشجویان بین‌الملل اشاره داشتند که دانشجویان بین الملل یک رسالت سنگین دارند، ما نباید از قصه غزه براحتی بگذریم، آنچه که در غزه میگذرد اوج ظهور دو تمدن است، منتهی‌الیه تمدن رو به افول غرب در یک طرف و طلیعه های ظهور تمدن جدید در طرف دیگر قرار دارد. دانشجویان بین الملل در این سقوط و ظهور تمدنها چه نقشی دارند؟ شما میتوانید این سرعت تغییر و تبدیل را به جلو بیاندازید. در ادامه دانشجویان به نمایندگی از کشور خود بر صحنه حاضر شده و  از آداب و سنن و فرهنگ های مشترک خود با ایران برای حاضرین گفتند.

در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از آثار منتشر شده پیرامون شهدای غزه و فلسطین تحت پویش "خون مطلوم تو را می خواند" برای حاضرین به نمایش در آمد که با استقال حاضرین میهمانان برنامه همراه شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.219.33.107 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403