کتاب «مدیریت پایدار بقایای برنج» منتشر شد

دوشنبه, 30 مرداد,1402

 کتاب «مدیریت پایدار بقایای برنج» منتشر شد

 کتاب «مدیریت پایدار بقایای برنج» ترجمه دکتر سعید فیروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی رشت و دکترحسین احمدی چناربن به همت انتشارات جهاد دانشگاهی شعبه همدان منتشر شد.

کتاب  «مدیریت پایدار بقایای برنج» ترجمه دکتر سعید فیروزی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی رشت و دکترحسین احمدی چناربن در ۲۵۲ صفحه و با قیمت یک میلیون و دویست  هزار ریال در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

در معرفی کتاب آمده است: "

کمبود نیروی کار در بخش کشاورزی، به‌‌‌‌‌‌‌‌ویژه در جنوب و جنوب‌‌‌‌‌‌‌‌شرقی آسیا، که به‌‌‌‌‌‌‌‌شدت متاثر از تغییرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جوامع است، موجب گرایش روزافزون به کشاورزی مکانیزه‌‌‌‌‌‌‌‌ و استفادۀ از کمباین در مزارع برنج شده است. در مقایسه با روش‌‌‌‌‌‌‌‌های سنتی برداشت برنج، کمباین‌‌‌‌‌‌‌‌های برنج، کاه و کلش محصول را ‌‌‌‌‌‌‌‌در مزرعه باقی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌گذارند. همچنین گستردگی و توسعۀ روش‌‌‌‌‌‌‌‌های کاشت منجر به تولید حجم زیادی از کاه و کلش شده‌است که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بایست این ضایعات در فاصلۀ زمانی کوتاه بین کاشت محصولات، مدیریت شوند.

این کتاب شواهدی مبتنی بر پژوهش ارائه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند که ممکن است سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران جنوب و جنوب‌‌‌‌‌‌‌‌شرق آسیا را برای توسعه و اتخاذ سیاست‌‌‌‌‌‌‌‌های مناسب، برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای و آلودگی هوا، که مطالبۀ عموم است، راهنمایی کند. در بخش فهرست مطالب، سرفصل موضوعات ارائه‌‌‌‌‌‌‌‌شده در قالب ۱۰ فصل مستقل، قابل مشاهده است. درخور توجه است که دربارۀ اثرات طولانی‌‌‌‌‌‌‌‌مدت تغییر مدیریت کاه و کلش برنج در مزارع بر حاصلخیزی خاک، محیط‌‌‌‌‌‌‌‌زیست و سلامت انسان، تولید محصولات پیچیدۀ حاصل از کاه و کلش برنج با پتانسیل ارزش‌‌‌‌‌‌‌‌افزوده بیشتر، تولید نسل دوم سوخت‌‌‌‌‌‌‌‌های زیستی و پالایشگاه‌‌‌‌‌‌‌‌های زیستی و پایداری گزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف، به تحقیقات بیشتری نیاز است. علاوه‌‌‌‌‌‌‌‌براین موارد، پژوهش‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که بر ارتباط مؤثر و گزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های تلفیقی مدیریت کاه و کلش تمرکز دارند، درخور توجه می‌­باشند.‌‌‌‌‌‌‌‌"

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.138.35.229 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 26 اردیبهشت,1403