کارگاه کنترل زمان در قم برگزار شد

پنجشنبه, 18 خرداد,1402

کارگاه کنترل زمان در قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، سازمان دانشجویان شعبه قم با مشارکت اداره امور فرهنگی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران کارگاه کنترل زمان را با محوریت «چطور برای امتحانات وقت کم نیاوریم» با تدریس استاد پورعابد برگزار کرد.

مجتبی پورعابد در خصوص علت وقت کم آوردن در زمان امتحانات افزود: باید وقت را به چهار بخش تقسیم کرد و بخشی برای آموختن، بخشی برای خانواده و تفریح، بخش دیگر برای محاسبه کارها و ارزیابی و بخش پایانی برای معنویت باشد؛ متاسفانه اکنون اولویت‌بندی برنامه‌ها را انجام نمی‌دهیم و همچنین نقشه مسیر نداشتن نیز بسیار اشتباه است.

وی در خصوص اینکه چه چیزی موجب استرس در شب قبل از امتحان می‌شود، تصریح کرد: عدم مدیریت و اهمال و همچنین عدم کنترل زمان موجب چنین امری می‌شود اما کنترل زمان می تواند مانع این استرس باشد.

این مدرس توسعه فردی بیان کرد: دشمنان ما سارقان زمان و دشمنان زمان نیز بی‌برنامگی و عدم استفاده صحیح از وقت هستند و قاتلان زمان نیز شامل مواردی از جمله فضای مجازی می‌شود و موجب مقایسه بی جا و چشم و هم چشمی نیز می‌باشد.

وی با اشاره به ضرورت نوشتن کارهای مهم هر روز افزود: اموری که موجب هدر رفت وقت می‌شود را باید کاهش داد، برخی از کارها اولویت ندارد و ضروری نیست؛ بنابراین در شب امتحان نباید آن ها را انجام دهیم.

پورعابد با تاکید بر اینکه با یادداشت کردن مطالب بیشتر در ذهن ما باقی می‌ماند، تصریح کرد: جایگزینی برخی از امور می‌تواند در کاهش هدر رفت وقت موثر باشد.

وی بیان کرد: موبایل می‌تواند مورد استفاده مثبت قرار گیرد برای مثال از آلارم تلفن همراه برای یادآوری استفاده می‌شود بنابرین استفاده مثبت از وسایل می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی گفت: وقت گذاشتن برای مقایسه خود با دیگران و همچنین آرامش نداشتن از جمله قاتلان از دست دادن وقت هستند که باید از آن‌ها دوری کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.223.160.61 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403