کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم

شنبه, 09 اردیبهشت,1402

کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، سیدمحمدحسین سیدکاشی، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با حضور قاری بین المللی قرآن کریم احمد ابوالقاسمی و حافظ بین‌المللی قرآن معتز آقایی و عطیه عزیزی حافظ و مفسر ۹ ساله قرآن کریم روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹:۳۰ در محل سالن دکتر فروزانفر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: این کرسی به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: طرح کرسی‌های تلاوت و تدبر در قرآن کریم، در راستای ایجاد انس و آشنایی بیشتر جمعیت فرهیخته دانشگاهی با کلام الهی و با هدف محقق نمودن تاکیدات قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین منویات امام راحل و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و تمسک به سیره عملی ایشان در استماع کلام الهی و ترویج سبک زندگی اسلامی به نگارش در آمده است و امید دارد بتوان با اجرای چنین طرحی علاوه بر کسب توفیقات فردی فرهیختگان ، گامی در افزایش خدمات ایشان پس از اکتساب اخلاق حمیده ی قرآنی برداشت.

وی با اشاره به اهداف و ضرورت اجرای طرح، تصریح کرد: معطر کردن فضای دانشگاه‌ها به عطر تلاوت قرآن، به منظور ایجاد انس عمومی با قرآن کریم، تقویت اندیشه‌ها و باورها در سبک زندگی از منظر قرآنی و بهره گیری از فرصت فضای معنوی این کرسی‌ها در آموزش و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از اهداف است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی بیان کرد: الگوسازی مناسب برای جامعه به‌ویژه جوانان با نمایش ظرفیت‌های قرآنی نخبگان تراز اول علمی کشور و ایجاد بستری برای تجمع نخبگان قرآنی کشور که می‌تواند منجر به انس و الفت بیشتر و بنا به فرمایش حضرت امام صادق(ع) منجر به زنده دلی شود نیز از دیگر اهداف است.

سیدکاشی با بیان اینکه اجرای تواشیح و برگزاری مسابقه قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این جلسه است، یادآور شد: شرکت در این جلسه برای عموم دانشجویان آزاد است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.129.92.147 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 26 اردیبهشت,1403