نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب برگزار شد

یکشنبه, 30 بهمن,1401

نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب برگزار شد

امین زینی وند, [19.02.23 14:30]
از سوی جهاددانشگاهی لرستان

نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب برگزار شد

نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی، به همت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد.


 نشست دانشجویی کارشناخت سند گام دوم انقلاب با موضوع سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم، انقلاب، چهارشنبه، ۲۶ بهمن‌ماه به همت همت دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی لرستان و با مشارکت دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان و خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

پروانه نژاد‌سبزی‌، مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به دنبال تغییر بنیادی در جامعه و کل امت اسلامی است.

وی دورنمای بیانیه گام دوم انقلاب را ایجاد تمدن اسلامی دانست و با بیان اینکه رهبر انقلاب در این بیانیه مسئله سبک زندگی را به عنوان بیان کننده سیرت و روح انقلاب مطرح کرده است، ادامه داد: از منظر بیانیه گام دوم انقلاب، کانون اصلی ارزیابی و توفیقات انقلاب را باید در سبک زندگی اسلامی جستجو کرد.

نژادسبزی با یادآوری اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب فهم ابعاد گوناگون سبک زندگی نیارمند یک چارچوب متین و مبتنی بر مسائل توحیدی است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی مجموعه‌ای از افکار در بطن اجتماعی خاص است و هر فرد باید به ارزش‌های آن اجتماع احترام بگذارد.

مدیر دفتر نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان، با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی به دو بخش محوری شامل بخش ابزاری یا سخت افزاری و بخش حقیقی تا نرم‌افزاری تقسیم می‌شود، گفت: از مصادیق بخش ابزاری برای رسیدن به تمدن اسلامی رسانه، علم، اقتصاد و بخش حقیقی آن سبک زندگی اسلامی، رفتار در کار، دانشگاه، رسانه، خانواده و اجتماع است.

گفتنی است که دانشجویان در این نشست به بیان نقطه نظرات خود در خصوص محتوای بیانیه گام دوم انقلاب، مخاطبان آن و جایگاه سبک زندگی اسلامی در این بیانیه پرداختند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.129.19.251 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 14 اردیبهشت,1403