همایش تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس

دوشنبه, 24 مهر,1402

همایش تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس:

همایش تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس برگزار شد

همایش تقریب مذاهب اسلامی در بندرعباس برگزار شد

 

 

ایسنا/هرمزگان سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس گفت: همایش تقریب با موضوع نقش انقلاب اسلامی در شکل گیری گفتمان وحدت، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی بندرعباس برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمانی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اهداف برگزاری همایش تقریب مذاهب در بندرعباس، اظهار کرد: همایش تقریب مذاهب دارای نگاه و رویکردی وحدت آفرین، به موضوع شیعه و سنی است و سعی دارد با تمرکز بر روی اشتراکات فراوان، وحدت در جامعه را تقویت کند.

وی با اشاره به استقبال نخبگان و دانشجویان از این همایش، ابراز کرد: وحدت از طریق ایجاد فضای گفت‌وگوی مسالمت آمیز و پررنگ‌کردن اشتراکات حاصل می‌شود که باید به تبیین این موضوع در جامعه پرداخته شود.

سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی بندرعباس با اشاره به حضور علمای اهل سنت در این همایش بیان کرد: نقش رهبران سنی در ایجاد تقریب مذاهب در جامعه اسلامی بسیار پررنگ است چراکه تریبون‌های برخی از بزرگان را می‌توان جریان‌ساز و گفتمان‌ساز دانست.

رحمانی تصریح کرد: دوستی و وحدت به اهل بیت و پیامبر اکرم (ص) نقطه مشترک میان شیعه و سنی است که جلوه زیبایی از تبلور وحدت در جامعه هرمزگان را نشان می‌دهد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.222.68.81 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 30 اردیبهشت,1403