اهدای نشان «سرو» به اولین شهید دفاع مقدس همدان

دوشنبه, 03 مهر,1402

 اهدای نشان «سرو» به اولین شهید دفاع مقدس همدان

جمعی از کارکنان موسسه آموزش عالی جهاد‌دانشگاهی واحد همدان، به همراه معاونت فرهنگی این واحد و خبرگزاری ایکنا در آستانه برگزاری دومین کنگره هشت هزار شهید همدان با خانواده شهید «علی عقیلی لطف» دیدار و نشان سرو به‌عنوان مدال منقش به تمثال شهید که از سوی ستاد کنگره هشت هزار شهید آماده شده است، تقدیم فرزند این شهید شد.

فرزند شهید علی عقیلی لطف در این دیدار اظهار کرد: پدرم متول سال ۱۳۳۵ در همدان بود، او درجه‌دار نیروی هوایی و استوار یکم بود. در آغاز جنگ تحمیلی من که سه ماهه بودم به همراه مادرم در دزفول و در منطقه مربوط به نظامیان زندگی می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه پدرم اولین شهید استان همدان در دفاع مقدس است، بیان کرد: پدرم از نیروهای پدافندی پایگاه وحدتی دزفول بود، ۵ مهرماه همزمان با ششمین روز از آغاز جنگ تحمیلی این پایگاه توسط نیروهای بعثی بمباران می‌شود، پدرم و تعداد کمی از نیروهایی که در پایگاه باقی مانده بودند آخرین نفراتی بودند که در پایگاه حضور داشتند و همانجا به شهادت می‌رسند.

عقیلی یادآور شد: پیش از آن هم این پایگاه مورد حمله قرار گرفته بود و چند روز پیش پدرم به عمویم می‌گوید که به سراغ من و مادرم بیاید و ما را به همدان بیاورد، از این رو زمان شهادت پدرم ما در همدان بودیم و دزفول نبودیم، در نهایت پیکر پدرم پس از دو روز ۷ مهرماه ۱۳۵۹ در همدان تشییع و به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی از پدرش گفت: من تنها فرزند خانواده بودم و متاسفانه خاطره‌ای از او ندارم، اما با توجه به تعریف مادر و سایر بستگان، او خیلی دستگیر مردم بوده و به آنها بسیار توجه داشته که این بارزترین ویژگی اوست. خواهر و برادران زیادی داشته و به دلیل اینکه شرایط شعلی پدر بزرگم جوری بوده که پاسخگوی ننیازهای خانواده نبوده نیمی از حقوقش را به پدرش می‌داده است. در فامیل وقتی از او صحبت می‌شود همه از او به خوبی یاد می‌کنند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.147.79.45 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 28 اردیبهشت,1403