نشست اول :اقدامات مسئولیت اجتماعی در شرکت مبین انرژی خلیج فارس

شنبه, 10 تیر,1402

نشست اول :اقدامات مسئولیت اجتماعی در شرکت مبین انرژی خلیج فارس

آغاز نشست‌های همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت

اولین نشست از مجموعه نشست‌های "همایش ملی مسئولیت اجتماعی؛ دانشگاه و صنعت" با بیان اقدامات شرکت مبین انرژی خلیج فارس در زمینه مسئولیت اجتماعی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی همایش، این نشست با حضور دبیر کمیته علمی صنعت، دبیر و برخی از اعضای اجرایی همایش و مسئولین شرکت مبین انرژی خلیج فارس و به میزبانی این شرکت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، مهندس مرتضی باشی، مدیر روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس ضمن معرفی اجمالی این شرکت گفت:"مبین انرژی خلیج فارس یکی از بزرگترین واحدهای متمرکز یوتیلیتی جهان، واقع در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی است و وظیفه تولید برق و بخار، تولید و توزیع آب شیرین، تصفیه پساب‌های صنعتی و  سوزاندن پسماندهای جامد مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه را بر عهده دارد." وی در مورد اقدامات این شرکت در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی گفت:"از بزرگترین افتخارات مبین انرژی در زمینه مسئولیت اجتماعی، یک دهه حمایت از لاک‌پشت منقار عقابی است که با همکاری اداره محیط‌زیست استان توانستیم این گونه را از خطر انقراض نجات دهیم. خوشبختانه این طرح برای سال یازدهم نیز با شرح خدمات جامع‌تری در حال انجام است." وی افزود:"از دیگر اقدامات این شرکت طرح فرزندان معنوی مبین است  که با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد انجام می‌گیرد. در این طرح 100 دانش‌آموز مستعد و کم‌بضاعت در زمینه تامین نیازهای  زندگی و تحصیلی مورد حمایت شرکت قرار گرفته اند. هم‌چنین با رصد تامین‌کنندگان و پیمانکاران محلی سعی کرده‌ایم خریدهای شرکت‌های مستقر در منطقه را به سمت استفاده از پتانسیل‌های منطقه هدایت کنیم." ایشان در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد در آینده، پیوست مسئولیت اجتماعی جزو الزامات شرح خدمات پیمانکاران فعال در حوزه پتروشیمی قرار گیرد.

در ادامه نشست دکتر حسین محمودی، دبیر کمیته علمی صنعت با بیان این نکته که رقابت بین شرکت‌های پتروشیمی در نوشتن گزارش‌های پایداری CSR از همه کشور بیشتر است، گفت:"گزارش اقدامات شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس در پنجمین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت  که توسط اینجانب داوری شد یکی از گزارش‌های گیرا و دارای شمول همایش بود که جای قدردانی دارد. پیشنهاد می‌شود به منظور آگاهی‌بخشی جامعه محیط‌زیستی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این زمینه از این اقدامات ارزشمند، بحث ارتباطات CSR (Communications CSR) و استفاده از ابزارهای جدید رسانه‌ای نظیر هوش مصنوعی، موشن‌گرافی‌های جذاب و... بیشتر مورد توجه قرار گیرد."

مهندس مرتضی سواره مشاور شرکت مبین انرژی گفت:"بسیاری از کشورها در گزارش اقدامات خود در زمینه حفاظت از تنوع زیستی  به نهادهایی چون UN و حتی جامعه خود بسیار خوب عمل کرده‌اند اما متاسفانه این مورد در کشور ما به خوبی بها داده نشده است. کار بسیار ارزشمندی در مورد حفاظت از بقای لاک پشت منقار عقابی در شرکت مبین انرژی صورت گرفته است که شایسته است به کمک جامعه دانشگاهی بازتاب داشته باشد."

مهندس علی ربانی فعال حوزه مسئولیت اجتماعی نیز گفت:"مسئله جانشین‌پروری یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های 10 سال آینده کشور در صنعت نفت است. با بازنشستگی نسل فعلی فعالین این حوزه، نیازمند ورود نسل آینده‌ای هستیم که ضمن داشتن دانش و مهارت‌های عملی کافی، دغدغه‌مندی در زمینه مسئولیت اجتماعی نیز داشته باشند. در حال حاضر شکاف زیادی بین آموزش‌های آکادمیک و نیازمندی‌های صنعت وجود دارد و این همایش، باید اهمیت توجه و تلاش برای کم‌کردن این فاصله را  آشکار نماید."

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.217.12.175 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 23 اردیبهشت,1403