سلسله جلسات تفسیر فلسفی قران کریم با محوریت سوره مبارکه فجر-جلسه چهارم

دوشنبه, 29 خرداد,1402

سلسله جلسات تفسیر فلسفی قران کریم با محوریت سوره مبارکه فجر-جلسه چهارم

جلسه چهارم از سلسله جلسات تفسیر فلسفی قرآن کریم با محوریت سوره مبارکه فجر با حضور جهاد گران در تاریخ 29 خرداد ماه سال 1402 در بازه زمانی 7:30 الی 8:30 صبح در مکان سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار گردید.
جلسه با تلاوت آیات شریفه و مطالعه ترجمه  آغاز گردید و پس از دور خوانی آیاتی از سوره مبارکه بقره دکتر پایداری به ایراد سخن پیرامون آیات شریفه پرداختند.
ایشان پس از حمد ثناء پروردگار به طور خاص به آیه نخست سوره مبارکه فجر پرداختند با این مضمون که خداوند در آیه نخست بیان داشته که «والفجر»، سوگند به صبح و روشنی. ایشان با اشاره به پیدایش شب روز اشاره داشتند که خداوند شب هنگام را برای آسایش و راحتی انسان و روز را به جهت کا رو تلاش و برداشت توشه معین ساخت. اگر این هارمونی و هماهنگی روزی بهم بریزد شما دقت کنید که انسان توان و قوت کافی جهت زندگی و ادامه حیات نخواهد داشت. پس در اینجا حکمت خداوند در خلقت مشخص می‌شود. در ادامه ایشان با اشاره به آیه « واعدنا موسی ثلاثین لیله...» به ادامه مطلب حول این آیه پرداختند.
لازم به ذکر است که این جلسه طبق  برنامه ریزی انجام شده هر هفته در روزهای دوشنبه از ساعت 7:30 الی 8:30 صبح جهت بهره مندی جهادگران در مکان سالن جلسات سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر الدین طوسی برگزار خواهد شد.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.218.61.16 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 14 اردیبهشت,1403