طرح نغمه جاوید با عنوان رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام(ره) با موضوع «امام خمینی(ره) و تمدن جهان اسلام» برگزار شد.

شنبه, 20 خرداد,1402

طرح نغمه جاوید با عنوان رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام(ره) با موضوع «امام خمینی(ره) و تمدن جهان اسلام» برگزار شد.

طرح نغمه جاوید با عنوان رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام(ره) با موضوع «امام خمینی(ره) و تمدن جهان اسلام» چهارشنبه دهم خرداد ماه در آمفی‌تئاتر دانشکده آینده‌پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در این رویداد اظهار کرد: امام راحل وجودی جامع‌الشرایط داشت که به جهت شخصیت و اندیشه سال‌ها می‌توان روی مبانی فکری ایشان تمرکز و تفکر کرد.

وی تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب الگویی بی‌بدیل برای حکمرانی در جوامع امروزی است چرا که جامع‌الاضداد است و فقاهت، عرفان، فلسفه، کلام و سیاست را در خود جمع کرده و مصداقی عینی برای شرح صدر محسوب می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام‌ راحل بنیانگذار مکتبی زایشی است که یکی از بارزترین دستاوردهای آن مکتب حاج‌ قاسم است، اگر امام نبود حاج قاسمی هم برای مباهات جهان اسلام وجود نداشت.

قاسم‌زاده گفت: نظریه سیاسی حضرت امام در باب حکمرانی؛ مردم سالاری دینی است. این اندیشه جامع، حوزه‌های مختلف را گرد هم جمع کرده و اتفاق بزرگی را در دنیا رقم زده است. ما در معرفی امام کوتاهی کردیم و این ظرفیت وجودی امام بود که او را به دنیا معرفی کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.222.179.186 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403