ازدواج سالم

چهار شنبه, 10 خرداد,1402

ازدواج سالم

یک دکترای تخصصی روانشناسی عمومی:

ازدواج خوب و سالم یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است

ایسنا/هرمزگان یک دکترای تخصصی روانشناسی عمومی، درمانگر و مدرس دانشگاه گفت: ازدواج خوب و سالم یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی است، اهمیت این موضوع بسیار زیاد است و نیاز دارد که افراد درباره آن دانشی را کسب کنند، دراین‌باره صحبت کنند و با آگاهی کامل تصمیم بگیرند.

دکتر نرجس زمانی در کارگاه آموزشی و نشست تخصصی ازدواج سالم که در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی هرمزگان برگزار شد، افزود: باید به این مسئله بپردازیم که چرا ازدواج درست امروزه بسیار سخت شده و همچنین چرا این مسئله حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تأثیر شناخت مؤثر در ازدواج موفق، خاطرنشان کرد: یک سری باورهای غیرمنطقی در مورد انتخاب همسر وجود دارد، ازجمله آن‌ها مسائل مربوط به ارتباط با خانواده همسر است، ما باید این باور را داشته باشیم که ریشه ما برگرفته از خانواده‌مان است و ما در مسائل بحرانی از رفتار آن‌ها پیروی می‌کنیم و نمی‌توانیم شخصی را جدا از خانواده آن در نظر بگیریم.

زمانی ادامه داد: یکی دیگر از این باورها دوست داشتن غیرمنطقی فرد است که در این مورد شخصی که هیچ تعهدی به زندگی مشترک ندارد ولی دوست داشتن بیمارگونه‌ای را دارد، فکر می‌کند که این دلیل برای ازدواج کافی است.

وی با بیان اینکه از دیگر مسائل مهم نادیده‌گیری فرهنگ‌هاست که مشکل‌آفرین می‌شود، تصریح کرد: تفاوت سنی زیاد نیز ممکن است مشکل‌آفرین باشد و باید به این مسئله توجه کرد که افراد با تفاوت سنی کمتر تجربیات مشابه‌تری با هم دارند ولی تفاوت سنی زیاد فاصله فکری را بیشتر می‌کند.

این متخصصی روانشناسی عمومی، درمانگر و مدرس دانشگاه به مسائلی که در زمان خواستگاری باید راجع به آن‌ها صحبت شود پرداخت و عنوان کرد: در این صحبت‌ها باید به نقش هر شخص در زندگی مانند مدیریت مسائل اقتصادی، تصمیم به فرزند آوردن، میزان رابطه با خانواده و دوستان، نحوه تفریحات و سرگرمی‌ها، خط قرمزها و اینکه چطور همدیگر را آرام کنند پرداخت.

وی با اشاره به دلایل اشتباه ازدواج خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات این است که کسانی که در سن‌های بالا هستند و ازدواج نکرده‌اند به هر ازدواجی راضی می‌شوند که این کار مشکلاتی را در پیش خواهد داشت، همچنین از دیگر مسائل اشتباه فرار از خانواده است و کسانی که ازدواج را بهترین راه برای فرار از خانه‌ می‌دانند، دچار مشکل خواهند شد.

زمانی بیان کرد: از دیگر مسائل اشتباه در ازدواج، تفکر به دست آوردن آزادی است و همچنین افرادی که صرفاً با قصد داشتن فرزند ازدواج می‌کنند، همچنین افرادی که مسائل روانی مانند افسردگی دارند یا معتاد هستند و برای حل شدن این مسائل ازدواج می‌کنند این افراد دچار مشکلات متعددی خواهند شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.227.48.131 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 31 فروردین,1403