ارسال 730 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره «اقوام ایران‌زمین»

سه شنبه, 02 خرداد,1402

ارسال 730 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره «اقوام ایران‌زمین»

امین آزادبخت، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از لرستان از ارسال 730 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره «اقوام ایران‌زمین» خبر داد و گفت: این تعداد اثر در دو محور عکس و تایپوگرافی نام مقدس «ایران» به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با بیان اینکه سومین جشنواره اقوام ایران‌زمین در سه بخش علمی، فرهنگی و هنری برگزار می‏‌شود، افزود: بخش علمی این جشنواره با رویکرد «لرستان‌شناسی» فعالیت کرد و طی آن 15 فعالیت علمی مانند سمینارهای تخصصی، کارگاه‌های آموزشی، رونمایی و نقد کتاب برگزار شد.

دبیر سومین جشنواره اقوام ایران‌زمین اظهار کرد: بخش فرهنگی این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره، نمایشگاه لباس‎های تلفیقی ـ سنتی ایران، اجرای گروه‌های آیینی، نقالی و متل‌خوانی و ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد لرستان اضافه کرد: بخش هنری جشنواره هم با دو محور عکس و تایپوگرافی نام «ایران» اعلام فراخوان داد و پس از دریافت آثار و ارزیابی آن توسط هیئت‌داوران 30 اثر برای برپایی نمایشگاه انتخاب شده است که از بین آنها به سه نفر برگزیده هر محور جوایزی اهدا خواهد شد.

آزادبخت با بیان اینکه آیین اختتامیه این جشنواره یکشنبه، هفتم خردادماه، ساعت 10 در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود، گفت: در برگزاری این جشنواره مرکز لرستان‌شناسی دانشگاه لرستان، مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی جهاددانشگاهی لرستان، سازمان میراث فرهنگی لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مشارکت دارند.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.137.181.52 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403