مستند «رازهای سر سورن» در لرستان اکران شد

یکشنبه, 24 اردیبهشت,1402

مستند «رازهای سر سورن» در لرستان اکران شد

به گزارش ایکنا از لرستان، در قالب سلسله برنامه‌های سومین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین، مستند «رازهای سر سورن» با نگاهی به نگاره‌های تاریخی «سر سورن»، «هومیان» و «میرملاس»، امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه لرستان اکران شد.

در برگزاری این مراسم که با حضور سید سیامک موسوی، از پيشکسوتان حوزه فیلم و سینما و بهمن ابراهیمی، کارگردان فیلم مستند «رازهای سر سورن»، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان و مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان مشارکت داشتند.

مستند «رازهای سر سورن»، به معرفی رنگی نگاره‌های لرستان در منطقه سر سورن کوهدشت، کوچ‌راه‌های تاریخی یا مالروهای مرکز و باختر لرستان در مسیر رودخانه‌های کشکان و سیمره، نگاره‌های تاریخی «سر سورن»، «هومیان» و «میرملاس در جبهه شمالی و جنوبی این کوه پرداخته است.

سید سیامک موسوی موسوی، از پیشکسوتان فیلم و سینما در این مراسم با اشاره به توانایی بهمن ابراهیمی، کارکردان مستند «رازهای سر سورن»، گفت: این کارگردان لرستانی از مفاخر هنری در حوزه تولید مستند و فیلم است.

وی با بیان اینکه کارگردان فیلم سر سورن بیش از ۱۰۰ قطعه فیلم مستند ساخته است، اضافه کرد: برای آشنا شدن با توانایی یک کارگردان، مشاهده یک فیلم کافی است.

موسوی وجه ممتاز مستند «رازهای سر سورن» را تحقیق و پژوهش طاقت فرسا دانست و گفت: جهت دیگر این مستند پژوهش نویسندگی و کارگردانی قابل اعتنای آن است.

پیشکسوت حوزه فیلم و سینما با اشاره به اینکه مستند «رازهای سر سورن»، از نظر مونتاژ و گفتار متن درآمیخته با بیان است، گفت: ریتم فیلم کند بود اما احساس کسالت نکردیم و این نشان از تسلط فیلمساز است و تصاویر به شکلی جذاب است که مخاطب دوست دارد ساعت‌ها این فیلم را مشاهده کند.

/%https://iqna.ir/fa/news/4140636

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.119.118.99 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403