دوره آموزشی «تدبر در قرآن» در همدان آغاز شد

دوشنبه, 04 اردیبهشت,1402

 دوره آموزشی «تدبر در قرآن» در همدان آغاز شد

فاطمه عزیزی‌هرمز، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از آغاز دوره آموزشی «دانشجو متدبر قرآن کریم» در این استان خبر داد و اظهار کرد: این دوره آموزشی ویژه دانشجویان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و با همکاری دانشگاه فرهنگیان همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره با عنوان «خوانش قرآن، خوانش زندگی» در حال برگزاری است، افزود: آیین افتتاحیه این دوره در محل تالار قرآن همدان و در حاشیه ششمین نمایشگاه قرآن کریم که همزمان با هفته پایانی ماه رمضان در همدان در حال برگزاری است همزمان با شب ۲۹ فروردین‎‌ماه برگزار شد.

عزیزی‌هرمز با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اظهار کرد: انس و مطالعه قرآن و عمل به آن به‌عنوان ضرورت زندگی توحیدی، فعالسازی قوه اختیار به‌وسیله قرآن و آشنایی با مفهوم تدبر و نقش آن در زندگی به‌واسطه شناخت موضوعات سوره‌ها و عمل به آن و فرآیند خیرگزینی در سوره‌های انتخابی از جمله اهداف طرح است.

وی با اشاره به اینکه استاد این دوره خانم سارا دادوند است، گفت: به‌دنبال آن هستیم که گزاره‌هایی از سوره‌های قرآن که قابلیت عملیاتی شدن دارند را پیدا کرده و آن را تبیین و فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی همدان با بیان اینکه دوره تدبر در قرآن به مدت ۱۰ جلسه برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این طرح با محوریت سوره‌های فلق، ناس، انشراح، حُمُزه، نصر و حمد برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی معتبر اعطا می‌شود.

یادآور می‌شود، این دوره آموزش قرآن کریم در قالب طرح «دانشجو متدبر قرآن کریم» با مشارکت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در حال اجراست.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.16.51.3 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403