موضوع چهارمین دوره جشنواره ملی «شعر باران» اعلام شد

دوشنبه, 07 آذر,1401

موضوع چهارمین دوره جشنواره ملی «شعر باران» اعلام شد

امیرحسین استقلال، سرپرست جهاددانشگاهی فارس، امروز، ۲ آذرماه در اختتامیه سومین جشنواره ملی «شعر باران»و آئین رونمایی از پوستر چهارمین جشنواره شعر باران گفت: نام ایران پیوسته با شعر، ادب و فرهنگ همواره بوده و این کشور با داشتن شاعرانی چون فردوسی، حافظ، سعدی، شهریار و ... در بلندای قله شعر و شاعری قرار دارد.

استقلال با بیان اینکه شاعران ایرانی در منش، اخلاق، رشد فکری و تربیتی نقش مؤثری دارند، گفت: بینش شاعر در اشعارش ظهور می‌کند و شعر از نظر اثرگذاری در جامعه نقش مهمی دارد.

وی با تأکید بر نقش جهاددانشگاهی فارس در حوزه شعر دانشجویی گفت: امروز اختتامیه سومین دوره از جشنواره «شعر باران» با استقبال دانشجویان سراسر کشور برگزار شد که معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برای برگزاری این جشنواره جهادگونه تلاش کرد.

سرپرست جهاددانشگاهی فارس با اشاره به حضور مؤثر داوران این جشنواره گفت: غلامرضا کافی از دانشگاه شیراز، فاطمه تسلیم از دانشگاه جهرم و  سیدمحمد برفر از جهاددانشگاهی فارس داوری این دوره از جشنواره «شعر باران» را بر عهده داشتند.

استقلال به موضوع چهارمین دوره از جشنواره «شعر باران» اشاره کرد و گفت: قرآن و عترت موضوع اصلی این دوره از جشنواره خواهد بود و با توجه به حادثه حرم شاهچراغ(ع) محور ویژه دوره چهارم جشنواره نیز این حرم مطهر است.

وی در پایان گفت: سرایش، ترجمه اشعار و فرصت رقابت میان مترجمان از زبان فارسی به زبان‌های مختلف در چهارمین دوره جشنواره فراهم شده است.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.236.219.157 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 10 فروردین,1403