اجرای مراسم سوگواری سنتی در جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

چهارشنبه, 02 آذر,1401

اجرای مراسم سوگواری سنتی در جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی

مهدی ابراهیمی، سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رسوم و آیین‌های عزاداری در هر منطقه نشانی از ارادت به ائمه اطهار(ع) دارند؛ این رسوم با اعتقادات مردم درآمیخته و به مقتضیات زمان بدون کاستی در اصل آن، شکل تازه‌ای گرفته است.

وی افزود: دمام‌زنی و تعزیه از رسوم ماندگار مردم منطقه کویر در سوگواری برای امام حسین (ع) و یارانش است که با وجود قرن‌ها گذر زمان، هنوز توسط گروه‌های مردمی در حال اجراست.

سرپرست جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در همین راستا و با هدف زنده نگه داشتن آیین‌های قديمی سوگواری که خود دنیایی از معرفت‌زایی دارند و به مناسبت شهادت امام سجاد (ع) و در ایام عزاداری حسینی، سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با همکاری فرهنگسرای ابن حسام و خبرگزاری ایکنا مراسم دمام‌زنی، تعزیه و مداحی را برگزار می‌کند.

ابراهیمی بیان کرد: این برنامه که در راستای برنامه‌های حسینیه مجازی دانشجویان ایران طرح ریزی شده، روز ۱۹ مردادماه ساعت ۱۸ در محل فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود؛ حضور در این مراسم معنوی برای عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است. این مراسم عزاداری به صورت مجازی از طریق صفحه‌های @jdkhj۱۳۵۹ و @Ebnehosam نیز پخش خواهد شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.188.142.146 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403