برگزاری جشن عید غدیر خم

یکشنبه, 01 آبان,1401

برگزاری جشن عید غدیر خم

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز ۲۶ تیرماه در مراسم جشن غدیر که در جهاد دانشگاهی همدان با حضور هیئت سادات برگزار شده بود، اظهار کرد: پیچیدگی‌های امروز شاید اجازه نمی‌دهد با وجود امیرالمؤمنین(ع) بیشتر آشنا شویم، انسان باید گاهی خلوتی کند و در مورد این امام بزرگ اندیشه کند.

وی با بیان اینکه ما پیروان امامی هستیم که مظهر عجایب است، گفت: علی بن ابیطالب(ع) در بین آسمانیان که احساس می‌کردند انسان موجودی است که فقط خرابکاری و فساد می‌کند آبروی خلقت است و وجود ایشان جواب تمام سؤالاتی است که فرشتگان در مقابل فساد آدم و انسان‌ها داشتند.

شعبانی با اشاره به اینکه گاهی اوصاف امیرالمؤمنین(ع) جامع اضداد است، یادآور شد: کتاب «علی از زبان علی» کتابی خواندنی است، می‌توان به جای خواندن رمان‌های تخیلی به مطالعه این کتاب بپردازیم کتابی که کمک می‌کند روح انسان رشد کند و کودک نماند، چراکه برای بزرگ شدن باید انسان‌های بزرگ را دید و به کسی که دریاست وصل شد.

امام جمعه همدان با اشاره به شعری از علامه طباطبائی تصریح کرد: «من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم او که می‌رفت مرا هم به دل دریا برد» امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید آن سیل من هستم، گاهی باید خود را در این سیل بیندازیم یا در کنار آن بنشینیم و از آن بهره ببریم.

وی با اشاره به داستان به معراج رفتن پیامبر اکرم(ص) گفت: از پیامبر(ص) سؤال کردند در شبی که به معراج رفتید خداوند با شما با چه زبانی سخن گفت؟ این سخن گفتن گاهی از درون یک شجره با پیامبران (موسی) بوده است اما در سخن گفتن خداوند در شب معراج با رسول الله(ص) خداوند با زبان علی بن ابیطالب سخن گفت به طوری که پیامبر به خدا فرمود این صدا صدای توست یا علی(ع).

شعبانی با بیان اینکه امام علی(ع) آرامش قلب پیامبر در شب معراج است، یادآور شد: در دنیای پرهیاهوی امروز که کمتر افرادی را آرام می‌بینیم و اغلب افراد در درون تلاطم و پریشانی دارند، راه عبور از این ناآرامی‌ها می‌تواند علی بن ابیطالب باشد و با مطالعه شخصیت ایشان می‌توان به این مهم دست یافت.

وی افزود: عید غدیر روزی است که دعاها مستجاب می‌شود، در فرهنگ ما متاسفانه پرداختن به ماجرای غدیرخم آنطور که باید جا نیفتاده است، نذر کردن در ایام سوگواری ائمه درست است و باید باشد اما در ایام شادی و عید غدیر هم می‌توان نذر کرد و از این اعیاد بهره گرفت.

یادآور می‌شود در این مراسم که با حضور هیئت سادات برگزار شد؛ سه تن از شاعران  بنام همدانی به قرائت اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع) پرداختند؛ هم‌چنین از پدر شهید سید میلاد مصطفوی شهید مدافع حرم همدانی تجلیل شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.15.190.144 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403