حضور فعال جهاددانشگاهی لرستان در نمایشگاه دستاوردهای زنان به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی زاگرس

سه شنبه, 28 تیر,1401

حضور فعال جهاددانشگاهی لرستان در نمایشگاه دستاوردهای زنان  به همت مرکز تخصصی فرهنگ و ادبیات بومی زاگرس

به گزارش ایکنا از لرستان، نمایشگاه دستاوردهای زنان استان لرستان، عصر سه‌شنبه، ۲۱ تیرماه، به‌مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، در مجموعه‌ تاریخی و گردشگری قلعه‌ فلک‌الافلاک خرم‌آباد، افتتاح شد.

جهاددانشگاهی واحد لرستان نیز در یک غرفه کارهای تلفیقی لباس مدرن و سنتی را به نمایش گذاشته که با استقبال خوبی از سوی بانوان بازدیدکننده مواجه شده است.

منصوره میر، مسئول غرفه جهاددانشگاهی واحد لرستان با بیان اینکه در این غرفه کارهای تلفیقی لباس مدرن و سنتی را به نمایش گذاشته‌ایم، افزود: تلاش ما بر این است المان‌هایی مثل گلونی که از داشته‌های سنتی و قدیمی قوم لر است و به‌دلیل عدم استفاده بانوان در پشت ویترین‌ها قرار گرفته بود را با طرح‌های جدید و استفاده از آن در تولید لباس‌های مختلف اشاعه دهیم.

وی با بیان اینکه تیم طراحان ما آموزش‌های لازم را در جهاددانشگاهی واحد لرستان دیده و اولین گروهی بودند که در زمینه طراحی‌های جدید از گلونی وارد عمل شدند، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما المان‌گیری از نمادهای لرستان است که در این رابطه تلاش کردیم پارچه‌سازی و ساختارسازی با شکل بلوط را مورد توجه قرار دهیم.

این طراح لرستانی استفاده از معماری اماکن تاریخی از جمله قلعه فلک‌الافلاک، پل شکسته، گرداب سنگی، حمام گپ، خانه آخوندابو در نقاشی و طراحی لباس را از دیگر فعالیت تیم طراحان لباس جهاددانشگاهی لرستان ذکر کرد و گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از غرفه جهاددانشگاهی شد و لباس‎هایی که در این غرفه عرضه شده بود در همان روزهای اول آغاز به کار نمایشگاه به فروش رفت.

یادآور می‌شود، این نمایشگاه شامل بخش‌های مختلف از جمله صنایع دستی، غذاهای محلی، محصولات و کالاهای فرهنگی و اجتماعی با تأکید بر تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و اهمیت نقش زنان در سبک زندگی ایرانی، اسلامی، می‌شود که در ایام دهه امامت و ولایت همه روزه آماده‌ بازدید علاقه‌مندان است.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.118.9.7 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403