آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج)

شنبه, 28 خرداد,1401

آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج)

مدیر بنیاد مهدودیت لرستان گفت: باید فضاهای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با کارهای خلاقانه و شاخص و ابزار هنر پر کنیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی در آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب، اسما و القاب امام زمان (عج) که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع موعودگرایی و منجی گرایی یکی از آن فصل‌های مشترک ادیان و مذاهب الهی است.

وی ادامه داد: در مناسک اعتقادات دینی یک سری مباحث وجود دارد که بین ادیان و مذاهب مشترک است که یکی از این مباحث موضوع منجی‌گرایی  و مهدودیت است.

مدیر بنیاد مهدودیت لرستان گفت: دشمنان برای تخریب موضوع مهدویت خیلی تلاش می‌کنند و تنها مکتبی که راه درست رفته و تبیین و تشریح کرده و به جزئیات  عوامل و علائم آخرالزمان هم پرداخته تفکر شیعه است و این تفکر می‌گوید امام عصر(عج) آمده و منتظر ظهور ایشان است یا به عبارتی امام زمان (عج) پشت درب غیبت منتظر مانده است اما ادیان دیگر می‌گویند موعود و منجی می‌آید.

چراغی بیان کرد: علائم و عوامل غیرحتمی در آخرالزمان  غالبا دیده شده است.

وی عنوان کرد: شرکت فیلم‌سازی هالیوود سالیانه سرمایه‌گذاری می‌کند فیلم و مقالات و جشنواره و کتاب‌هایی را علیه مکتب امام زمان (عج) منتشر می‌کنند.

مدیر بنیاد مهدودیت لرستان گفت: در جشنواره کن افرادی که ذلیل  و از درون به لحاظ معنوی، آگاهی و علمی تهی هستند می‌آیند دست به این کار می‌زنند.

چراغی با بیان اینکه باور و اعتقاد مهدودیت باور و اعتقادی زنده و امیدوار است و حیات آن تا زمان ظهور حضرت مهدی (عج) استمرار دارد، تاکید کرد: موضوع مهدودیت در جامعه ما که یک جامعه شیعی است مظلوم واقع شده است.

وی بیان کرد: چنانچه در زندگی روزمره همه موارد دینی را رعایت کنیم اما معرفت به امام زمانمان نداشته باشیم مانند جاهلیت مردیم و مرگ جاهلی مرگی که همراه با کفر و شرک است.

مدیر بنیاد مهدودیت لرستان اظهار کرد: ما را در نشر معارف مهدوی به ویژه در بین نسل نوجوان و جوان در فضاهای مجازی و غیرحقیقی ساعات خود را سپری می‌کنند حمایت کنید.

چراغی تصریح کرد: باید فضاهای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با کارهای خلاقانه و شاخص با ابزار هنر پر کنیم.

وی گفت: جشنواره تایپوگرافی یا زبان تصویرگری یا حروف‌چینی با مشارکت بنیاد مشارکت حضرت مهدی(عج) و جهاددانشگاهی لرستان و دستگاه‌هایی که مشارکت داشتند در راستای ترویج فرهنگ مهدودیت با ابزار هنر بوده است.

مدیر بنیاد مهدودیت لرستان اضافه کرد: باید از ابزار هنر به صورت ویژه برای ترویج فرهنگ و معارف مهدودیت و نشر فضلیت نماز استفاده شود به عنوان نمونه سرود سلام فرمانده  کاری فرهنگی است که تاثیرات مثبتی داشته است و چنانچه دستگاه‌های فرهنگی و هنری چندین آثار فاخر نظیر سلام فرمانده را تولید کنند تا این کارها ماندگار و اثرگذار باشند.

چراغی گفت: در جامعه امروز باید از ابزار هنر در راستای ترویج فرهنگ ارزش‌ها استفاده شود و تاکید مقام معظم رهبیر در همین راستاست.

وی بیان کرد: اگر حجت الهی در روی زمین نباشد زمین اهلش را فرو می‌برد و وجود نازنین امام عصر (عج) برکت زمین است.

گفتنی است در پایان این مراسم که به همت جهاد دانشگاهی واحد لرستان، ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مشارکت سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور، سازمان دانشجویان لرستان، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، از برگزیده‌شدگان این جشنواره، ذبیح‌الله ذهابی، الهام وجدی، پرمیس طاهری، بهمن شمس، فاطمه دیرکوندی، هانیه کمانکش، نازنین اسفندیاری، سمیه کهن‌زاده، عاطفه امیدی، کمال گلمرادی، علی افضلی و مریم نقی‌بیگی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.33.41 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403