آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج)

شنبه, 28 خرداد,1401

آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج)

ایسنا لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی به دلیل پرمایگی محتوایی و تعلق تاریخی به سرزمین تمدنی اسلام، از جلوه‌های مهم و برجسته در بازتولید قدرت نرم به شمار می‌آید.

دکتر امین سلاحورزیان در آیین اختتامیه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج) که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری لرستان برگزار شد، افزود: این جشنواره به همت جهاد دانشگاهی واحد لرستان، ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و مشارکت سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور، سازمان دانشجویان لرستان، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی، صداوسیما و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد هنر مبنی بر اینکه هنر یک شیوه بیان است، یک شیوه ادا کردن است.  منتها این شیوه بیان، از هر تبیین دیگر رساتر، دقیق تر، نافذتر و ماندگارتر است؛  بارها گفته‌ام  که هر پیامی، هر دعوتی، هر انقلابی، هر تمدنی و هر فرهنگی تا در قالب هنر ریخته نشود، شانس نفوذ و گسترش ندارد و ماندگار نخواهد بود، افزود: همچنین مقام معظم رهبری در پیامی دیگر درباره هنر و هنر اسلامی می‌فرمایند که هنر اسلامی هنری است که بامحتوا، هدف‌ها و آرمان‌های اسلامی منطبق باشد و این در مقابل هنری است که دشمنان آن را به عنوان حربه‌ای برای مسلمانان استفاده کردند.

سلاحورزیان افزود: فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به دلیل پرمایگی محتوایی و تعلق تاریخی به سرزمین تمدنی اسلام، از جلوه‌های مهم و برجسته در بازتولید قدرت نرم به شمار می‌آید.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت:  ژرفای درونی فرهنگ و هنر اسلامی که در گذار تاریخی خود به تولید علم پرداخته، توانسته است گهواره ای از تمدن را در سده‌های نخستین و میانی اسلام مدیریت کند.  

سلاحورزیان بیان کرد: امروز شاهد نگاش کتاب‌های شیطانی و ساخت فیلم‌هایی در راستای تخریب ارزش‌های اسلامی و به ویژه تخریب ائمه اطهار (ع) هستیم و این کار یک شخص نیست بلکه کاری تیمی است که از طریق افرادی خاص حمایت مالی می‌شوند و سرمایه‌های هنگفتی صرف آنها شده است.

وی اضافه کرد: در مقابل این هجمه نرم دشمنان باید هوشیار باشیم و در مقابل این فتنه‌ها که دین، آیین، انسانیت و ارزش‌های اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند با انجام کارهای فرهنگی و هنری مقابله به مثل کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان عنوان کرد: در مجموع ۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تایپوگرافی القاب و اسما و القاب امام زمان (عج) ارسال شده و از این تعداد ۲۰ اثر به عنوان برتر و ۱۲ اثر برای برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیده‌شدگان این جشنواره،ذبیح‌الله ذهابی، الهام وجدی، پرمیس طاهری، بهمن شمس، فاطمه دیرکوندی، هانیه کمانکش، نازنین اسفندیاری، سمیه کهن‌زاده، عاطفه امیدی، کمال گلمرادی، علی افضلی و مریم نقی‌بیگی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.141.31.240 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403