ترویج مفاهیم قرآنی را با فعالیت‌های خلاقانه دنبال کنیم

شنبه, 16 بهمن,1400

ترویج مفاهیم قرآنی را با فعالیت‌های خلاقانه دنبال کنیم

مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، ۱۴ بهمن در مراسم اختتامیه چهارمین و پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» که همزمان با ایام دهه فجر توسط این نهاد برگزار شد، گفت: جشنواره «شهود قدسی» یکی از افتخارات حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی است که تاکنون پنج دوره آن برگزار شده است.

وی با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه گفت: مولای متقیان در این خطبه می‌فرماید آگاه باشید که دانش آینده، اخبار گذشته، درمان دردهایتان و نذر و نیاز شما در قرآن است. اگر همین نکته را مدنظر قرار دهیم مشاهده خواهیم کرد که قرآن می‌تواند مشکل‌گشای همه موارد و مسائلی که در زندگی داریم، باشد و سعادتی که برای دنیا و آخرتمان است، از قرآن نشئت می‌گیرد.  

بابایی با بیان اینکه در بحث فعالیت‌های قرآنی رسیدن به محتوا و مفاهیم اساسی قرآن، هدف نهایی است، گفت: در جشنواره «شهود قدسی» بحث استفاده از هنر در مفاهیم قرآنی مطرح است که خوشبختانه آثار خوب و برجسته‌ای را در این پنج دوره داشتیم و می‌توانیم از این آثار در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم و با این خلاصه محتوا در حوزه‌های رسانه و فضای مجازی اثر‌گذاری فعالیت‌های قرآنی را ببینیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تصریح اینکه اگر دنبال ترویج فرهنگ قرآنی هستیم باید تغییر رفتار را داشته باشیم تا بتوانیم در عمل، آموزه‌ها، پندها و موعظه‌های قرآن را در زندگی روزمره استفاده کنیم، گفت: امیدواریم چنین فعالیت‌هایی بتواند توسعه بیشتری داشته باشد تا بر اساس بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بتوانیم درس‌های قرآن را در زندگی روزمره در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی پیاده کنیم.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس تأکید کرد: اگر امروز مشکلات مختلفی داریم برای این است که از این دروس فاصله گرفتیم لذا امروز نیاز است که با فعالیت خلاقانه و نوآورانه بتوانیم در ترویج مفاهیم قرآنی تأثیرگذار باشیم.

 وی با اشاره به طرح‌های برجسته‌ای که در دوره‌های قبلی جشنواره شهود قدسی اتفاق افتاد، گفت: در حوزه فناوری‌های نرم و دانش‌بنیان افرادی که علاقه‌مند به فعالیت‌های مذهبی هستند از این طرح‌های برجسته برای المان‌ها و فضاسازی مذهبی در شهر شیراز استفاده کردند که جای تقدیر دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه فضای مجازی و رسانه، تقریبا تأثیرگذاری بالایی در زندگی همه افراد جامعه دارد پیشنهاد می‌شود، بحثی به عنوان قرآن و رسانه را به جشنواره اضافه کنیم یا جشنواره فعالیت‌هایی که بتوانیم از روش‌های نوین برای ترویج این فرهنگ اسلامی و قرآنی داشته باشیم، برگزار کنیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.191.202.45 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 08 اردیبهشت,1403