«شهود قدسی ۴ و ۵» به پایان خط رسید

شنبه, 16 بهمن,1400

«شهود قدسی ۴ و ۵» به پایان خط رسید

همزمان با ایام دهه فجر، مراسم اختتامیه چهارمین و پنجمین جشنواره سراسری دانشجویی تجسمی قرآن و هنر با عنوان «شهود قدسی» امروز، ۱۴ بهمن‌ماه به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد.

محمدرضا غلام‌پور، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان فارس در این مراسم گفت: به خاطر شیوع بیماری کرونا در کشور اختتامیه جشنواره چهارم و پنجم را همزمان بر گزار کردیم قرار بود سال گذشته اختتامیه جشنواره چهارم برگزار شود اما به دلایل مختلف عقب افتاد.

وی با بیان اینکه سال گذشته رونمایی از جشنواره پنجم در روز مبعث پیامبر مکرم اسلام(ص) انجام شد و فراخوان جشنواره ششم را هم در عید مبعث امسال اعلام خواهیم کرد، گفت: این جشنواره در سه رشته اصلی لوگوتاپی، پوستر و تصویرسازی و دو بخش جنبی عکس و خوشنویسی برگزار شد.

غلام‌پور افزود: در جشنواره چهارم ۴۱۱۶ اثر از سراسر کشور دریافت شد و حدود ۱۰۰ کارگاه آموزشی حضوری در کنار بحث جذب آثار برگزار کردیم اما در جشنواره پنجم به دلیل شیوع کرونا شرایط مهیا نشد و تنها موفق به برگزاری چند نمایشگاه مجازی و به صورت محدود در چند دانشگاه شدیم اما در عین حال در جشنواره پنجم  تعداد آثار دریافتی  ۲۴۹۳ اثر بوده است که آثار خوبی بودند.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با یادآوری اینکه قبلاً آثار برتر را به صورت نمایشگاهی در دانشگاه‌های مختلف در معرض دید عموم قرار می‌دادیم اما اکنون نمایشگاه‌ها به صورت مجازی برپا خواهند شد، گفت: در جشنواره چهارم ۱۳۳ اثر از ۱۱۱ دانشجوی هنرمند و در جشنواره پنجم ۸۹ اثر برای نمایشگاه انتخاب شده است.

وی به موضوعات جشنواره اشاره و بیان کرد: عناوین سوره‌ها و اسامی سوگندهای قرآنی و قصه‌های قرآنی موضوعاتی است که در همه جشنواره‌ها بوده است و در جشنواره پنجم، مصادیق قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، آیات امر به احسان و کمک به نیازمندان، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر و آیات مربوط به جهاد از جمله موضوعات بود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.189.170.17 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 31 فروردین,1403