نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

شنبه, 18 دی,1400

نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

اسحاق دریکوند در نشست تخصصی بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت معاونت فرهنگی و مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان، در محل سال جلسات این نهاد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه (ع) اظهار کرد: هویت حاج قاسم و ایعاد شخصیتی ایشان در جامعه تبلور پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سپهبد شهید قاسم سلیمانی مصداق آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» در عمل بود، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، این شهید بزرگوار با اخلاص و صداقتش مردم میدان و مظهر قدرت نظامی ایران بود و به گونه‌ای عمل کرد که ابرقدرتی نظیر روسیه را زیرچتر  خود آورد و آنها با فرمان حاج قاسم عملیات می‌کردند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه آمریکای جنایتکار خطای محاسباتی خیلی عجیبی کرد که سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساند و اگر می‌دانست که پشت صحنه شهادت  این شهید بزرگوار چه چیزی نهفته است هرگز او را به شهادت نمی‌رساند، گفت: این شهید عالی مقام در جاهایی که لازم بود از محرومین و مستضعفین دفاع و در برابر دشمن جوانمردانه رفتار می‌کرد.

دریکوند خاطرنشان کرد: سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تدبیر، حرکات جهادی، فکر قرآنی و روایات اهل بیت (ع) در مقابل دشمن می‌ایستاد و فردی منحصر به فرد بود که مکتبش برگفته از سیره و منش امام حسین(ع) بود.

وی گفت: هنوز زود است که به ابعاد شخصیتی و مکتب این شهید والا مقام پی ببریم.

این فعال فرهنگی عنوان کرد: شهید سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت در عراق، سوریه، یمن و لبنان سبب شد که جبهه دشمن با شکست مواجه شود و امروز شاهد خروج امریکا از منطقه هستیم و این پیروزی بزرگ را مرهون تلاش‌های خالصانه سردار دلها هستیم.

دریکوند بیان کرد: پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی مردم بیشتر به هویت و مکتب این شهید بزرگوار پی بردند و این مایه عزت و افتخار ماست.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.140.198.173 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 13 اردیبهشت,1403