نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

شنبه, 18 دی,1400

نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

میلاد شرفی در نشست تخصصی بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت معاونت فرهنگی و مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان، در محل سال جلسات این نهاد برگزار شد، بر لزوم بازخوانی صحبت‌های رهبری در خصوص سردار سلیمانی تاکید و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری و تدبیر با بیان نافذ خود، مکتب سلیمانی را مطرح و مکتب را در کنار سلیمانی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با کنار هم قرار دادن مکتب و سلیمانی از مباحثی که شاید در آینده تحریف شود جلوگیری کرد، گفت: مکتب سلیمانی مکتب بسیج، سپاه و مکتب اسلام است.

شرفی با تاکید بر اینکه یکی از برجستگی‌های سردار سلیمانی این بود که توحید و یکتاپرستی را در هدفمند کردن گروه‌های مقاومت به کار گرفت، اضافه کرد: گروه‌های مقاومت با انسجام و همدلی و تدبیر سردار سلیمانی معتقد بودند که دفاع آنان دفاع در راه خدا است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان با تاکید بر اینکه مردم ما اسطوره خود را انتخاب کردند و این نشان بصیرت و شعور مردم است، گفت: در اوج سختی‌ها سال ۹۸ که در گرانی بود مردم صبر خود را نشان دادند کمااینکه همان حضور مردم در تشیبع سردار سلیمانی باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان شد.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم چیزی جز ولایت‌مداری نداشت، ادامه داد: تمام ژنرال‌های نظامی به سردار سلیمانی احترام می‌گذاشتند، در جریان جنگ ۳۳ روزه لبنان که نقطه عطف جبهه مقاومت بود سردار سلیمانی پیش رهبر رفت و تمام‌قد به حرف ولی‌امر خود در مسائل نطامی گوش داد و نتیجه آن شد که یک گروه چند هزار نفره حزب‌الله هیمنه اسرائیل را در هم شکستند.

شرفی با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی ولایت‌مداری را در مقام عمل پیاده کرد، گفت: اگر ولایت‌مداری درست و در مقام عمل معنا شود می‌توان حاج قاسم سلیمانی شد کمااینکه سردار دل‌های ما مالک اشتر زمان بود ولایت‌مداری را با تمام شئونات معنا و حفظ کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.188.175.182 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 12 اردیبهشت,1403