نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

شنبه, 18 دی,1400

نشست تخصصی با موضوع "بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

ابوذر بهاروند، در نشست تخصصی بازخوانی ابعاد مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت معاونت فرهنگی و مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد لرستان، در محل سال جلسات این نهاد برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه (ع) اظهار کرد: جهاد دانشگاهی تنها نهاد علمی انقلابی است که قرار بود بعد از انقلاب فرهنگی، تفکرات انقلابی را اجرا و در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی پیش‌رونده باشد.

وی با بیان اینکه امروز فضای مدیریت دانش در جامعه ضروری است، افزود: در این فضا نیاز است بستر علمی فهم شخصیت و مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تبیین شود و این مهم نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در ابعاد مدیریتی، روانشناسی و جامعه شناسی است که یکی از وظایف جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند این مهم باشد.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) لرستان با اشاره به اینکه وقوع انقلاب اسلامی متناظر با فضای رنسانی در غرب بود، گفت: محصول انقلاب اسلامی حاج قاسم بود و محصول رنسانس مدرنیته بود که انسان‌ها به واسطه مدرنیته رشد نکردند و سبب ایجاد ابتذال و استثمار شد.

بهاروند با بیان اینکه نظام فکری تام که همه جوانب فکری در آن دیده می‌شود مکتب نام دارد، افزود: مقام معظم رهبری مکتب را فقط برای امام راحل و حاج قاسم نام بردند و این شهید بزرگوار مکتب امام خمینی (ره) را رو به جلو برد.

وی عنوان کرد: یکی از برجستگی‌های شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توسعه تفاهم اجتماعی بود که براساس آن افراد با سلایق و تفکرات علمی و عقیدتی متفاوت حول حاج قاسم به تفاهم می‌رسیدند و این موضوعی است که انقلاب اسلامی به آن نیاز دارد تا موجبات وحدت بیشتر را ایجاد کند.

دبیر قرارگاه فرهنگی صاحب الامر(عج) لرستان گفت: جای خلاقیت و ابتکار در جامعه به ویژه جامعه لرستان خالی است در حالیکه باید در انجام کار اشداد در عمل داشته باشیم که رد برخی مواقع جهت‌گیری جدی وجود دارد اما باید این شدت را از فضای فکری به عمل انتقال دهیم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.15.143.181 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 12 اردیبهشت,1403