کرسی آزاداندیشی

دوشنبه, 13 دی,1400

کرسی آزاداندیشی
كرسي آزادانديشي طرح حكمت برگزار مي گردد.
مجتبي غلامي معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي استان مركزي گفت: كرسي آزادانديشي طرح حكمت با موضوع فرصت ها و تهديدهاي فضاي مجازي و تاثير آن بر بنيان خانواده به همت سازمان دانشجويان جهاد دانشگاهي استان مركزي در روز چهارشنبه مورخ 8 دي ماه ساعت 9 صبح در دانشگاه فرهنگيان شهيد باهنر اراك  برگزار مي گردد.

مجتبي غلامي گفت:مركز ملي گفتگو، مناظره و آزادانديشي در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري در خصوص جلوگيري از ابتلاي محيط‌هاي دانشگاهي به سطحي‌نگري در نظر دارد  با توسعه كرسي‌‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها، زمينه‌اي جهت رويارويي دانشجويان، اساتيد و دانشگاهيان جهت ارائه افكار و نظرات و در نتيجه توسعه و تكامل دانش بومي و جهاني و شناخت فردي و جمعي فراهم آورد.

غلامي افزود: شيوه اجرا به اين صورت است كه اساتيد پس از اعلام رئيس جلسه در جاي خود مستقر ميشوند. رئيس جلسه پس از خوشامدگويي به معرفي اجمالي اساتيد، و تبيين موضوع مورد گفتگو مي‌پردازد. با توجه به اينكه موضوع گفتگو و مواضع موافق يا مخالف اساتيد از پيش مشخص شده، نحوه انتخاب استاد آغازگر گفتگو با قرعه‌كشي مشخص مي‌شود. هركدام از اساتيد 40 دقيقه زمان جهت ارائه نقطه نظرات خود بر اساس آئين‌نامه گفتگوها دارند.

غلامي ادامه داد: دانشجويان حاضر در سالن نيز مي‌توانند طبق مواضع حقيقي خود در موضوع مشخص شده، در جايگاه مقابل استاد مورد نظر قرار گرفته تا در زمان مشخص شده، نظرات و راهنماييهاي راهگشاي خود را به هر يك از اساتيد، از طريق برگه‌هاي يادداشت طبق آئين‌نامه ارائه نمايند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: رئيس جلسه يك كارشناس مجري است كه نسبت به موضوع مورد گفتگو كاملا ممتنع بوده و وظيفه مديريت جلسه و معرفي افراد و تببين موضوع را در جلسه دارد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.218.129.100 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403