نشست جامعه دینی و شاخصه‌های سبک زندگی عاشورایی

یکشنبه, 05 دی,1400

نشست جامعه دینی و شاخصه‌های سبک زندگی عاشورایی
کد خبر: ۳۹۹۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
 
 
نشست مجازی «جامعه دینی و شاخصه‌های سبک زندگی عاشورایی» از سلسله نشست‌های رویداد فرهنگی هنری چراغ هدایت با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان و خبرگزاری ایکنا در این استان، برگزار شد.
 

به گزارش ایکنا از هرمزگان، نشست مجازی «جامعه دینی و شاخصه‌های سبک زندگی عاشورایی» از سلسله نشست‌های رویداد فرهنگی هنری چراغ هدایت با همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هرمزگان و خبرگزاری ایکنا در این استان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی پورنصیر، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن هرمزگان در این نشست، اظهار کرد: در زمان واقعه عاشورا حضرت سیدالشهدا(ع) و یارانشان ۷۲ تن بودند که با گذشت سال‌ها از آن روز این تعداد به ۷۲ ملت رسیده است.

وی افزود: افرادی که با حضرت می‌جنگیدند و قصد به شهادت رساندن ایشان را داشتند به نیت قرب الهی و رسیدن به جنت پروردگار با ایشان پیکار کردند. اعتقاد به نبی اکرم(ص) و قرآن کریم در آن زمان وجود داشت اما در بالای منبرها، امیرالمؤمنین علی(ع) را سب می‌کردند و کار به جایی رسید که وقتی در مسجد کوفه ایشان ضربت خوردند، بعضی می‌گفتند مگر علی نماز می‌خواند! امام حسین(ع) در چنین شرایطی و به نیت اصلاح امت جدشان قیام کردند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن هرمزگان تصریح کرد: طبق فرموده‌های پیامبر اکرم(ص) افراد ۳ دسته هستند، دسته اول کفار که به کفرشان از بین می‌روند، دسته دوم مؤمنین که با ایمانشان نجات یافته و رستگار می‌شوند و دسته سوم منافقان‌اند که خطرشان از کفار نیز بیشتر است چراکه مشخص نیست اهل کفرند یا اهل ایمان و بیشترین آسیب به اسلام از همین دسته سوم به دین مبین وارد شده است. منافقان دارای نفاق درونی‌اند و ظاهرشان با باطنشان متفاوت است و به این طریق باعث فریب و فتنه‌انگیزی در جامعه مسلمین از صدر اسلام تاکنون شده‌اند.

پورنصیر عنوان کرد: سیدالشهدا(ع)، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در زمانه رواج تحریف‌ها و بدعت‌های گوناگون در دین بودند. چنانچه در چرایی وقوع عاشورا و کربلا دقت کنیم، متوجه می‌شویم که امام حسین(ع) زمانی به قیام روی آوردند که سبک زندگی اسلامی و سنت‌های اسلام ناب در ابعاد مختلفی رو به فراموشی بود و از همین رو ایشان در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند تا مکتب قرآن و دین جدشان برقرار بماند.

وی اضافه کرد: حفظ وحدت و انسجام جامعه اسلامی بسیار ضروری است و امیدوارم با توجه به تاریخ اسلام بتوانیم از درس‌ها و عبرت‌های آن بهره‌مند شویم و آن‌ها را در تمامی امور سرلوحه زندگی قرار دهیم. کاری که خالصانه برای خدا باشد، ماندگار و تا همیشه اثرگذار خواهد بود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.191.157.186 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: جمعه, 07 اردیبهشت,1403