ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

چهار شنبه, 01 دی,1400

ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

دکتر امین سلاحورزیان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در جلسه بررسی توانمندی گردشگری سلامت، که به همت سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی لرستان در سالن جلسات این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری سلامت دارای سه زیربخش و شامل توریست تندرستی، توریست درمانی و توریست پزشکی است، افزود: هر کدام از این موضوعات ساختار خاص خود را دارند.

وی بیان کرد: لرستان به رغم داشتن جاذبه‌های گردشگری و وجود پزشکان متخصص در مقوله گردشگری سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که می‌طلبد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی در این راستا همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم شاهد بالندگی این بخش در لرستان باشیم.

این مسئول اضافه کرد: متولی امر گردشگری سلامت، اداره کل میراث فرهنگی لرستان است و البته این کاری بین بخشی بوده که می‌توان در کنار میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی این موضوع را در استات اجرایی و رونق بخشید.

سلاحورزیان با بیان اینکه ناباروری یکی از مشکلات لرستان است، خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین نابارور برای درمان، به استان‌های همجوار و تهران مراجعه می‌کنند و این در حالیست که در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کل خدمات  برای آنان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: به دنبال توسعه خدمات این مرکز هستیم و حتی می‌توانیم به استان‌ها هم‌جوار و کشورهای همسایه نیر خدمات را ارائه دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان تصریح کرد: ضرورت دارد که موضوع درمان ناباروری در بحث توریسم سلامت به صورت ویژه دیده شود.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.191.157.186 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403