ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

چهار شنبه, 01 دی,1400

ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

دکتر طهماسب نظری، کارشناس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه بررسی توانمندی گردشگری سلامت در لرستان که با همت سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری سلامت با دیدگاه جذب گردشگر خارج از کشور کاری ارزشمند است که علاوه بر ایجاد اشتغال به تبادل فرهنگی بین ایران و کشورهای دیگر می‌انجامد.

وی اضافه کرد: در بیمارستان خصوصی شفا مجوزهای برنامه گردشگری برای مدت دو سال اخذ شد و تعدادی بیماری نیز جذب شدند اما با وجود کرونا این مهم مسکوت ماند.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: در این دانشگاه ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگر سلامت وجود دارد.

نظری گفت: برای گردشگری سلامت نیاز به یک سری زیرساختهاست و چنانچه آنها را در بخش دولتی به ویژه بیمارستان قلب مهیا سازیم ظرفیت ویژه ای برای این موضوع خواهد بود.

وی افزود: بخش زیادی از مشکلات جمعیت کشور مربوط به رنج سنی ۱۵ تا ۳۵ سال است و ضرورت دارد با توجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی در بین این قشر وجود دارد در این راستا باید به این مسئله ورود پیدا کنیم.

نظری گفت: گردشگری سلامت ارزآوری و ایجاد اشتغال را برای استان به دنبال دارد و می‌توان از این رنج سنی ۱۵ تا ۳۵ سال در ایجاد تورهای گردشگری استفاده شود.

وی اظهار کرد: چنانچه نیاز باشد در مجلس قوانینی وضع  و حتی با هزینه‌های پایین تورهای گردشگری ایجاد و سوبسید نیز لحاظ شود چراکه با انجام این کار علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روحی این قشر را نیز تامین خواهیم کرد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.188.61.223 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: سه شنبه, 04 اردیبهشت,1403