ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

دوشنبه, 29 آذر,1400

ششمین دوره سلسله نشستهای چشم اندار صنعت گردشگری در ایران

دکتر یحیی ابراهیمی ، عضو کمیسیون بهداشت مجلس در جلسه بررسی توانمندی گردشگری سلامت در لرستان که با همت سازمان دانشجویی جهاد دانشگاهی استان در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در بیان مطالبه مردم در زمینه‌های مختلف دارد و برگزاری این سمینار ها تذکری به مسئولین است.

وی  گفت: در اسناد بالادستی در حوزه‌های توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری برنامه‌هایی تدوین شده است.

در لرستان در هیچ زمینه‌ای اقدامات اساسی که در شأن مردم باشد انجام نشده است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس بیان کرد: در لرستان در هیچ زمینه‌ای اقدامات اساسی که در شأن مردم باشد انجام نشده است.

ابراهیمی عنوان کرد: اساس موضوع گردشگری، کشاورزی است و گیاهان دارویی نیز جزئی از کشاورزی محسوب می‌شود؛ این کشاورزی وابسته به آب است و متاسفانه ۴۰ سال است حقابه لرستان نادیده گرفته شده و از ریاست جمهور می‌خواهیم این مسئله را پیگیری کند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۴ هزار آثار ثبت شده جهانی، ۶۰۰ مرکز فعال گردشگری و... که این سبب شده ایران به لحاظ آثار باستانی جزو ۱۰ کشور مطرح دنیا باشد اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا از مجموع ۱۳۳۲ میلیارد تومان درآمد ارزی گردشگری یک درصد سهم ایران است.

وی بیان کرد: در مسئله گردشگری می‌طلبد همه مسئولین کشوری و در استان نیز استاندار نسبت به رونق صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری در این بخش اهتمام ویژه داشته باشند چرا که این صنعت بعد از نفت و خودرو سومین صنعت پولساز کشور بوده و میزان ارزآوری آن بیشتر از سایر صنایع است.

ابراهیمی عنوان کرد: ایران در بین ۱۴۰ کشور دنیا به لحاظ زیرساختی دارای رتبه ۸۹ است و کمترین درآمد را در این صنعت نسبت به کشورهای ترکیه و امارات دارد. 

۱۲۵ بیمارستان در کشور مجوز لازم IPD دارند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: در کشور یک‌هزار بیمارستان وجود دارد که ۲۵۰ بیمارستان ظرفیت آی پی دی (IPD) یا توریست درمانی را دارند و از این تعداد تنها ۱۲۵ بیمارستان مجوز لازم را اخذ کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در سال ۶۰۰،۹۸ هزار توریسم سلامت به کشور آمدند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه خدمات پزشکی در ایران ارزان قیمت و مقررات کشور آسان گیر است و با وجود تکنولوژی پیشرفته صنعت گردشگری می‌تواند موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال شود.

ابراهیمی با بیان اینکه به لحاظ آثار طبیعی و گردشگری و تاریخی جزو ۱۰ کشور دنیا محسوب می‌شیم ولی چرا درآمد ما از این صنعت در سال ۹۸ تنها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده در حالی که ظرفیت ۷ میلیارد دلار را داریم، گفت: با توسعه این صنعت شاهد رونق اقتصادی، روابط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و افزایش اشتغال پایدار خواهیم بود.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان را  توسعه دهیم

 عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: با توجه به  اینکه جهاد دانشگاهی استان محور برگزاری این سمینار است و یکی از اهداف موضوع گردشگری سلامت درمان ناباروری و نازایی است ضرورت دارد امکانات مورد نیاز مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان را فراهم و توسعه دهیم و از این ظرفیت در راستای توریست درمانی استفاده شود.

وی گفت: در ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه تاکید بر کاهش وابستگی به نفت و توسعه صنعت گردشگری و در دل آن صنعت توریسم شده است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در لرستان در راستای توریست درمانی کاری نشده است در حالیکه هیچ جای ایران مانند استان چهار فصل نیست و نیاز است از این ظرفیت غافل نشویم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.118.254.94 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403