قهرمانی تیم ایمان در دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دوشنبه, 08 آذر,1400

قهرمانی تیم ایمان در دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در مرحله دانشگاهی در روز‌های شنبه و یکشنبه 6 و 7 آذر در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی برگزار گردید.

در این دوره از مسابقات 8 تیم ثبت نام کرده و در دور مقدماتی صبح روز شنبه 6 آذر به رقابت پرداخته و نیمی از تیم‌ها به دور نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. عصر همان روز 4 تیم صعود کرده به نیمه‌نهایی با هم به رقابت پرداخته و تیم ایمان از یک سمت جدول و تیم گام روشن از سمتی دیگر در دیدار نهایی رو به روی هم قرار گرفتند.

فینال مسابقات به صورت حضوری و همزمان به صورت پخش زنده در دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خواجه نصیر، دکتر نصیحت‌کن، دکتر حسینی‌نژاد و دکتر علی‌اکبریان به عنوان داوران مسابقه و از اعضای هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر روز یکشنبه 7 آذر ساعت 14:30 برگزار گردید.

گزاره فینال مسابقات «برای مقابله با تحریم‌های غرب، ایران باید سیاست نگاه به شرق را در پیش بگیرد.» بود که تیم ایمان به عنوان مخالف و تیم گام روشن به عنوان موافق گزاره در این دیدار حاضر شدند و با هم به مناظره پرداختند.

پس از 32 دقیقه مناظره در نهایت با اعلام نظر داوران، تیم ایمان با نتیجه 91 به 77 مقابل تیم گام روشن به پیروزی رسید و به عنوان قهرمان مرحله دانشگاهی و تیم صعود کننده به مرحله کشوری برگزیده شد.

در پایان مسابقات دکتر محمدی میخوش معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن تقدیر از تمامی تیم‌ها خاطرنشان کرد: ما در این مسابقات بر آن هستیم که عقاید و دیدگاه‌های دیگران و دفاع هر یک از تیم‌ها را نسبت به عقاید خود بشنویم و بتوانیم فرصتی را مهیا کنیم تا در فضایی سالم به مناظره و بیان دیدگاه‌های خود بپردازند.

دکتر نصیحت‌کن و دکتر حسینی‌نژاد داوران مسابقه نیز به بیان نکاتی در مورد مسابقات و ایراداتی که اغلب دانشجویان در انجام مناظره دارند پرداختند و برای تیم برگزیده در مسابقات کشوری آرزوی موفقیت کردند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.16.47.14 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 30 فروردین,1403