«شعر باران» دانشجویان شاعر سراسر کشور را فراخواند

دوشنبه, 01 آذر,1400

«شعر باران» دانشجویان شاعر سراسر کشور را فراخواند

مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی «شعر باران» ویژه دانشجویان سراسر کشور خبر داد و گفت: مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره در آیین اختتامیه نخستین نمایشگاه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دو سالانه و با محوریت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس برگزار می‌شود، افزود: اولین دوره جشنواره دانشجویی شعر باران از سال ۱۳۹۴ و با همکاری نهادهای مختلف فرهنگی و دانشگاهی برگزار شد و امسال نیز با توکل به خداوند و امید به همکاری شاعران علاقمند و اهالی ادب، سومین دوره خود را برگزار می‌کند.

بابایی با اشاره به محورهای این دوره از جشنواره تصریح کرد: این جشنواره در دو محور موضوعی، عمومی و ويژه (بزرگداشت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها) و مقام شامخ مادر برگزار خواهد شد.

رئیس خبرگزاری ایکنا شعبه فارس افزود: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را در سه قالب شعر کلاسیک، نیمایی و سپید تا ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ به ایمیل cul.fr@acecr.ac.ir یا از طریق سایت Roytab.ir/sherebaran۳  ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اساتید دانشگاه و شاعران نام آشنا کار داوری این جشنواره را به عهده دارند، گفت: داوری آثار این دوره از جشنواره را غلامرضا کافی و خانم‌ها زیبایی نژاد و تسلیم‌جهرمی به عهده دارند.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران، سرزمینی است شعرخیز و ادب‌خیز که در دامان خود شاعران سترگی چون فردوسی، مولوی و حافظ و سعدی را پروریده است، گفت: شعر نزد ایرانیان، همواره به عنوان ناب‌ترین تجلی هنر کلامی، از جاذبه و شکوه خاصی برخوردار بوده است و این جاذبه، به‌رغم تغییرات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در طول ادوار، همچنان به قوت خود باقی مانده است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: فُرم شعر و محتوا و درون‌مایۀ اشعار در هر دوره تغییر یافته است، اما خود شعر، یعنی جوهره و ماهیت بُنیادین آن، همچنان در خلوت و جلوت ایرانیان، به ویژه نسل جوان، حضوری انکارناپذیر دارد.

وی با تصریح اینکه آمار قابل توجه اشعار منتشر شده‌ شاعران جوان، چه به صورت چاپ در نشریات و فضای مجازی و چه به صورت کتاب‎های مستقل، خود نشان از این شیدایی دارد، گفت: برگزاری جشنوار‎ه‌های شعری، بستر مناسبی خواهد بود تا شاعران جوان استعداد و توانایی خود را محک بزنند و در تعاملی سازنده با دیگران، بیاموزند و بیاموزانند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.129.19.251 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403