نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، موانع و راهکارهای ترویج آن

یکشنبه, 30 آبان,1400

نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، موانع و راهکارهای ترویج آن

هوشنگ رئوف در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، موانع و راهکارهای ترویج که ۲۶ آبان‌ماه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور فعالان عرصه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: وقتی کتاب ۴۰ صفحه است قیمت آن ۱۰۰ هزار تومان است مردم برای خرید کتاب رغبتی ندارند.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی امکان خواندن کتاب هم وجود دارد اما روحیه کتابخوانی وجود ندارد باید بستر کتابخوانی فراهم شود.

این چاپخانه‌دار لرستانی خاطرنشان کرد: شاهنامه فردوسی پر از عشق است و کتاب نظامی بسیار ارزنده هستند و عشق در آن بسیار زیبا بوده زن در تاریخ ارزشمند بوده و ابراز علاقه می‌کرده است.

رئوف اضافه کرد: فرصت و بستر زیادی برای کتابخوانی وجود دارد، حافظ با کتاب‌های که موجود بوده حافظ شده است و خارجی‌ها از کتاب‌های ما ایرانیان زیاد استفاده کرده‌اند.

وی بیان کرد: در راستای چاپ کتاب مشکلات زیادی وجود دارد اینجانب در حال حاضر صاحب هفت کتاب شعر، چند مقاله و چند نقد و بررسی کتاب هستم و عشق مرا وارد به کتابخوانی کرده است.

چاپخانه‌دار ادامه داد: شهرداری تندیس از کتاب درست کرده است اما در کشورهای دیگر تندیس از خانمی ساخته شده که در حال مطالعه کردن است و این‌گونه کارهای فرهنگی کتابخوانی را ترویج می‌دهد.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 18.119.255.94 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: سه شنبه, 28 فروردین,1403