نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی موانع و راهکارهای ترویج آن

شنبه, 29 آبان,1400

نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی موانع و راهکارهای ترویج آن

 

سعید محمودی‌پویا، امروز، چهارشنبه، ۲۶ آبان‌ماه، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موانع و راهکارهای ترویج آن که با حضور فعالان عرصه کتاب و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد، اظهار کرد: یکی‌از مشکلات و معضلاتی که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است انتشارات و روزنامه‌های داخل استان به ما اعتماد نداشته و چاپ‌های خود را به چاپخانه‌های خارج از استان می‌برند.

وی با اشاره به اینکه در استان چاپخانه‌های خوبی داریم، عنوان کرد: برخی از دستگاه‌های ما قدیمی شده و نیاز به به روز رسانی دارند که برای این کار به حمایت و تسهیلات نیاز داریم.

این فعال عرصه چاپ استان ادامه داد: هزینه‌های چاپ در استان با استان‌های دیگر تفاوتی ندارد و به دلیل بعد مصافت کمتر، هزینه نیز پایین‌تر است، اما با این وجود هنوز شاهد هستیم که چاپ‌های روزنامه‌ها و کتاب‌های به استان‌های دیگر سپرده می‌شود.

محمودی‌پویا تصریح کرد: از نظر کیفیت و قیمت با استان‌های دیگر برابر هستیم، برای چه به استان‌های دیگر می‌برند، هر نوع چاپی که می‌خواهند را داریم.

وی عنوان کرد: مشکل استان ما این است که حمایت نمی‌شویم، از نظر تکنولوژی عقب نیستیم اما تسهیلات مورد نیاز را به ما نمی‌دهند که دستگاه‌های مدرن را بیاوریم.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.133.141.6 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Unknown تاریخ مشاهده: جمعه, 31 فروردین,1403