آغاز دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی

دوشنبه, 24 آبان,1400

 آغاز دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در استان مرکزی در اراک آغاز شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی، امروز ۲۴ آبانماه، در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار "مناظره، فرصتی برای یادگیری" توسط جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات هر ساله به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ های سراسر کشور برگزار می شود، هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی را تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو و ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان در میان دانشجویان بیان کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مسابقات در قالب گروه‌های رقابت کننده چهار نفره و دونفره برگزار می شود که گروه ها در مقابل هم در مقام موافق یا مخالف با یک گزاره به بحث و گفت و گو می ‌پردازند و در نهایت، تیم برتر هر مسابقه، به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۶ تیم شامل تیم ناطق از دانشگاه اراک و تیم خیام از دانشگاه پیام نور، تیم علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک و هیوا از فرهنگیان زینب کبری(س)، تیم علمی کاربردی دادگستری و فرهنگیان شهید باهنر به رقابت پرداختند که در پایان تیم های خیام، هیوا و علمی کاربردی دادگستری با غلبه بر حریفان خود به مرحله بعدی راه پیدا کردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد به علت حضور 6 تیم در مسابقات، روز سه شنبه مسابقه پلی آف بین تیم های هیوا و ناطق برگزار خواهد شد و در ادامه نیمه نهایی مسابقات بین خیام و علمی کاربردی دادگستری برگزار می گردد.

این مسابقات تا روز چهارشنبه ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.137.161.222 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 08 اردیبهشت,1403