برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویان در استان البرز

دوشنبه, 24 آبان,1400

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویان در استان البرز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان البرز، سعید قاسمی جیردهی گفت: مرحله مقدماتی مسابقات مناظره دانشجویی با حضور ده تیم از دانشگاه‌های استان البرز روز شنبه 22 آبان ماه در مرکز آموزش جهاددانشگاهی به صورت مجازی برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه مناظره فرصتی است برای یادگیری، گفت: مناظره فرصتی است تا در فضای آرام دو گروه و یا دو شخص در مقابل هم حول یک موضوع مشخص با استدلال‌های متقن به بیان دیدگاه‌های خود بپردازند. 

قاسمی جیردهی افزود: در مناظره علاوه بر فکر و عقیده خودمان با عقاید دیگر هم آشنا می‌شویم؛ در نتیجه مناظره منجر به مفاهمه خواهد شد و باید بدانیم تفاهم نهایتا به معنای یکسان شدن اندیشه نیست؛ بلکه شناخت اندیشه‌ و نوع نگاه طرف مقابل و پذیرش اختلاف نظر بر سر یک موضوع است.

وی در پایان افزود: در مرحله مقدماتی ده تیم از دانشگاه‌های استان البرز با عنوان گزاره‌های «روند کلی دین‌داری در جامعۀ ایران رو به افول است.»، «علت اصلی کاهش تمایل به ازدواج، مشکلات اقتصادی است.»، « صنعت گردشگری‌ بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی در ایران است.»، « در شرایط کنونی ایران نظام پارلمانی کارآمدتر از نظام ریاستی است.» و «برای اخلاقی عمل کردن افراد، باید شرایط اجتماعی مناسب وجود داشته باشد.» به مناظره پرداختند و تیم‌های فجر(دانشگاه آزاد اسلامی) ، جامعه شناسان(پیام نور استان البرز) ، پارس آریان(مرکز علمی کاربردی کارخانه قند کرج) ، فرهیختگان(دانشگاه خوارزمی)، چاووش(دانشگاه خوارزمی) و خوارزمیون(دانشگاه خوارزمی) به مرحله بعدی راه یافتند.

لازم به ذکر است مرحله دوم روز سه شنبه 25 آبان ماه برگزار خواهد شد. علاقمندان از طریق لینک http://amjad.jde.ir/alborz و با انتخاب نام جلسه: دهمین دوره مناظرات دانشجویی و وارد کردن نام و نام خانوادگی و رمز عبور  jahad  می‌توانند مسابقات مناظره دانشجویان را مشاهد نمایند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.131.13.37 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: شنبه, 01 اردیبهشت,1403