بازتاب خبری اهدا تندیس فداکاری به خانواده های شهدای مدافع سلامت

یکشنبه, 23 آبان,1400

بازتاب خبری اهدا  تندیس فداکاری به خانواده های شهدای مدافع سلامت

به گزارش ایکنا از گیلان، با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات ارزنده اقشار مختلف به ویژه جامعه درمانی کشور، با تصویب شورای سیاستگذاری آیین اطای تندیس ملی فداکاری، مقرر شد در دهمین دوره این رویداد فرهنگی دانشجویی علاوه‌ بر دانشجویان و گروه‌های دانشجویی فعال در حوزه‌های مرتبط، در بخش ویژه این آیین ملی، پپزشکان، پرستاران و کادر درمانی نیز از طرف جامعه دانشگاهی کشور با اعطای تندیس ملی فداکاری تقدیر شوند.

این طرح که به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان گیلان از میلاد کریم اهل بیت(ع) تا میلاد کریمه اهل بیت(ع) اجرایی خواهد شد، تجلیل و تکریم از ۳۱ خانواده شهید مدافع سلامت در سراسر استان را در دستور کار دارد.

این حرکت بزرگ فرهنگی با هدف تقویت و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در جامعه و  تقدیر و سپاسگزاری از مدافعان حوزه سلامت برگزار می‌شود و براساس آیین‌نامه مصوب، تمامی کسانی که در بخش‌هایی همچون ارائه خدمات داوطلبانه پزشکی، پرستاری و مددکاری، امدادرسانی در حوادث غیر مترقبه، اهدای عضو و اهدای خون، کمک به محرومان و مستضعفان و... فعالیت ویژه و فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اند، با اعطای تندیس ملی فداکاری سازمان دانشجویان ایران معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تقدیر و تجلیل می شوند.

به گزارش ایکنا، ایده راه‌اندازی این آیین از سال ۸۳ توسط جهاد دانشگاهی کلید خورد و طی مدت ۱۶ سال توانست با برگزاری ۹ آیین باشکوه، نقش مهمی در تقویت روحیه ایثار و فداکاری در میان دانشجویان داشته باشد.

 

 

IQNA.ir

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.144.202.167 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: چهار شنبه, 05 اردیبهشت,1403