وبینار تخصصی دفاع مقدس با عنوان «قاب‌های ماندگار» برگزار شد

جمعه, 21 آبان,1400

وبینار تخصصی دفاع مقدس با عنوان «قاب‌های ماندگار» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مرتضی حبیبی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، در وبینار تخصصی دفاع مقدس تحت عنوان« قاب‌های ماندگار» که با همت مرکز امام و انقلاب جهاد دانشگاهی استان با همکاری کانون مهدویت سازمان دانشجویان برگزار شد، به موفقیت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع از میهن اشاره کرد و افزود: در سال اول جنگ دشمن منافق قصد جدا کردستان را از ایران داشت که به واسطه فرماندهی لایق همچون شهید متوسلیان این اتفاق نیفتاد.

وی عملیات فتح‌المبین را یکی از عملیات‌های مهم رزمندگان دانست و تصریح کرد: در این عملیات نیروهای مردمی، سپاه و ارتش در تنگه رقابیه کنار یکدیگر بودند و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند. مسئولان در انجام مسئولیت‌های خود رهرو راه شهدا باشند و مکتب آنان را سرلوحه قرار دهند. نه اینکه منفعل بنشینند و انتظار داشته باشند امورات به خودی خود اصلاح شود.

حبیبی دفاع مقدس را قطعه‌ای از تاریخ مهم انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: این ایام نیاز به بازخوانی دارد و نباید اجازه دهیم دست‌خوش تحریف شود. دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به پیکره نظام و ارزش‌های والای دفاع که از سوی رزمندگان اسلام خلق شد استفاده می‌کند و رسالت ما این است که در برابر توطئه‌ها ایستاده و آرمان‌ها و دستاوردها را منتقل کنیم.

وی ضرورت تربیت نیروهای جهادی، خدوم، متعهد و متخصص را متذکر شد و افزود: دوران دفاع مقدس به ما یاد داد که چگونه می‌توان نیروهای کارآمد و جهادی تربیت کرد. تحکیم وحدت ملی و عدم اعتماد به دشمن از دیگر نکات مورد اهمیت است. چراکه بارها دشمن امتحان خود را پس داده و به هیچ عنوان لایق اعتماد نیست.

این استاد دانشگاه جوانان و نوجوانان را به بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و نشر مبانی دینی و قرآنی توصیه کرد و گفت: فرهنگیان و اساتید دانشگاه در این امر نقش بسیار مهمی برعهده دارند. معلمان باید در این امر آموزش لازم را ببینند، دانش‌آموزان در این سن حرف شنوی خاصی دارند که اگر این مبانی صحیح منتقل شود، قطعاً جلوی تحقق اهداف دشمن را خواهد گرفت.

حبیبی به اثرگذاری دفاع مقدس برمردم نیز اشاره و تصریح کرد: ایجاد موج قرآنی در جبهه‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، عمل به فرامین و مضامین الهی این دوران را به نمادی برای جبهه مقاومت و آزادی‌خواهی مردم مظلوم دنیا تبدیل کرد. امروز شاهدیم مردم در اقصی نقاط جهان آزادی‌خواه و عدلت طلب شده‌اند که این امر به برکت انقلاب و دفاع مقدس به دست آمده است. در هشت سال دفاع مظلومانه ملت ایران در براب رژیم بعث عراق و استکبار جهانی تمامی مردم به نوعی مشارکت داشته‌اند و این امر نشئت گرفته از پیوند ناگسستنی با ائمه اطهار(ع) است.   

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در پایان دفاع مقدس را الگویی برای زندگی امروز و نقشه راهی برای آینده نظام برشمرد و اظهار کرد: هشت سال رشادت، حاوی نکات کاربردی و عملیاتی است نه صرف یک خاطره که از سوی راویان بازگو شود. چراکه رزمندگان فعل اقتدار را صرف کرده و با جان خود از آن دفاع کردند.

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright ©2024 - All rights reserved.
آدرس آی پی: 3.141.202.54 سیستم عامل: Unknown مرورگر: Mozilla تاریخ مشاهده: پنجشنبه, 06 اردیبهشت,1403